رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: استخدام آموزش‌دهندگان صرفا برای تامین نیروی انسانی آموزش‌وپرروش در نظر گرفته شده است.

هدف استخدام آموزش‌دهندگان کمک تامین نیرو در آموزش و پرروش استعلی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درمورد تعیین تکلیف استخدام آموزش دهندگان نهضت اظهار کرد: در سال 94 تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام حق‌التدریس تصویب شد و در سال 95 با اصلاح این قانون آموزش‌دهندگان نیز به آن اضافه شدند و با وجودی که  شرایط برای اجرای کامل قانون وجود نداشت برای استخدام حق‌التدریس‌ها و آموزش دهندگان طرح دیگری پیشنهاد داده شد.

 وی ادامه داد: با توجه به شرایط کمیسیون آموزش در این ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف را پیشنهاد داد اما با توجه به اصرار نمایندگان در صحن علنی این مسئله محقق نشد و به دنبال آن  جلسات مختلفی برای تعیین تکلیف آموزش دهندگان در کمیسیون آموزش داریم تا به جمع‌بندی دقیقی برای این تصمیم برسیم.

 رئیس سازمان نهضت سواد آموزی تصریح کرد: در مورد اینکه آیا استخدام آموزش دهندگان با توجه به وضع سواد آموزی و کاهش افراد بی‌سواد ضروری است یا خیر گفت: استخدام در نظر گرفته شده برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرروش بوده و توجه به شرایط تعداد معلم در سال‌های آتی این تصمیم‌گیری انجام شده است و ارتباطی با وضع سواد آموزان و فعالیت سازمان نهضت در آینده ندارد.

 چابک سازی در سازمان نهضت انجام شده است

 باقر زاده در مورد مسئله چابک سازی در آموزش و پرورش و امکان ورود این مسئله به سازمان نهضت بیان کرد: در سازمان نهضت در مناطقی که امکان اعزام نیرو به اطراف وجود داشته باشد این کار انجام می‌شود و مدتی پیش کوچک سازی در سازمان داشتیم و اکنون حدود 100 نفر در سازمان مرکزی فعالیت می‌کنند. معاونت‌های در استان‌ها و شهرستان‌ها نداریم.

 رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به اینکه این سازمان با مصوبه مجلس تشکیل شده یادآور شد: ماموریت‌های آن به طور اختصاصی برای سواد آموزانی است که فرصت تحصیل را نداشته است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار