رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

آتش سوزی در قبرستان تاریخی شیراز

قبرستان تاریخی دارالسلام شیراز دچار آتش سوزی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود منیعاتی رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی فارس گفت: این آتش سوزی که امروز رخ داد با تلاش های صورت گرفته اطفاء شد.

منیعاتی با انتقاد از روند بی توجهی به این قبرستان تاریخی، افزود: این مکان نیازمند مراقبت و رسیدگی بیشتر است ، موضوعی که بارها درمورد آن تاکید شده است.

گورستان دارالسلام معروف به دارالسلام شیراز یا وادی‌السلام یکی از قدیمی ترین آرامستانهای ایران به شمار می‌رود.این گورستان در بولوار سیبویه شیراز واقع شده است.

در این آرامستان قبور بسیار زیادی از چهره های بزرگ و همچنین مفاخر ایران وجود دارد. در این قبرستان مقبره هایی از سده های اول هجری دیده می شود.

منیعاتی با اشاره به تذکراتی که پیش از این در خصوص این آرامستان مطرح شده بود نیز اظهار داشت: بارها تاکید شده که این گورستان نیازمند رسیدگی زیاد و همچنین جمع آوری معتادین است که هرازآگهی موجب آتش گرفتن علف های هرز موجود در این مکان می شوند.

وی با اشاره به اینکه سنگ های این قبرستان از جنس گندمک است، افزود: این سنگ ها به واسطه قدیمی بودن تحمل این آتش سوزی ها را ندارند و به سرعت آسیب می بیند.
انتهای پیام/ر

آتش سوزی در آرامستان قدیمی شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.