خودکفایی کشور در تولید ابزار دقیق پالایشگاهی و نیروگاهی به همت متخصصان اراکی

با همت متخصصان تولید ابزار دقیق اراک، کشور در فناوری و تولید تجهیزات ابزار دقیق صنعتی پالایشگاهی و نیروگاهی به خودکفایی رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  با همت متخصصان  تولید ابزار دقیق اراک، کشوردر فناوری و تولید تجهیزات ابزار دقیق صنعتی پالایشگاهی و نیروگاهی که ابزاری برای بررسی صحت عملکرد این واحد‌ها در کسری از زمان است به خودکفایی رسید.

چاوشی معاون مدیر عامل گروه تولیدی پارس جهد در شهرک صنعتی اراک گفت: این کارخانه در دهه ۷۰ در زمان تحریم با تولید کاغذ ابزار دقیق برای پالایشگاه‌ها وپتروشیمی‌ها فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون در ۷ واحد تولیدی و آزمایشگاهی ازتولید یک کالا به بیش از ۲۰ نوع کالای ابزار دقیق رسیده است.

چاوشی با بیان اینکه تولید هر کدام ازاین تجهیزات از خروج ۶ تا ۷ هزار دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند افزود: واحد مدرن جوش این کارخانه توسط جوانان متخصص ایرانی در ۴ سال ایجاد و راه اندازی شد و این شرکت را به عنوان واحدی دانش بنیان معرفی کرد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از ۶ هزار تجهیزات ابزار دقیق تولید و علاوه بر تامین نیاز داخل به خارج از کشور هم صادر شود.

معاون مدیر عامل گروه تولیدی پارس جهد از فعالیت یکی از واحد‌های این گروه تولیدی در کشور مالزی هم خبر داد و گفت: این شرکت با شرکت‌هایی مانند شل در تولید همکاری داشته است.

گروه صنعتی پارس جهد تولیدکننده ۱۶ مدل انواع ابزاردقیق است که در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، مس و فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این کارخانه  برای ۱۵۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

ابزار دقیق صنعتی در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در فرآیند تولید و سنجش دقیق دما و فشار استفاده می‌شود واز هرگونه خلل دراین سامانه‌ها و تجهیزات آن‌ها که موجب بروز انفجار و آتش سوزی در واحد‌های پالایشگاهی و نیروگاهی می‌شود جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام / ج

خودکفایی کشور در تولید ابزار دقیق پالایشگاهی و نیروگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.