مدیرکل اقتصاد و دارایی فارس خبر داد؛

صدور مجوز بیش از ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی

مدیرکل اقتصاد و دارایی فارس از صدور مجوز ۸۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بابک دائی مدیرکل اقتصاد و دارایی فارس اظهار کرد: با تنظیم نقشه راه مالی خارجی، این استان نیازمند ۱۸ میلیارد دلار سرمایه خارجی است که طی ۶ ماه اول سال جاری ۸۵۰ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری صادر شد.

بابک دائی مدیرکل اقتصاد و دارایی فارس اظهار کرد: در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی فارس، گفت: امسال سهم استان فارس از جذب سرمایه گذاری خارجی کشور، ۵۵۵ میلیون دلار است که ۶ برنامه برای جذب آن مد نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: شناسایی و بروزرسانی فرصت های سرمایه گذاری، جلسه با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی، برگزاری همایش های بین المللی و بازاریابی های قوی و ظرفیت سازی جلب سرمایه گذار خارجی مد نظر قرار دارد.

دائی اضافه کرد: بسته های تشویقی برای جلب سرمایه گذاران خارجی مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی فارس بیان کرد: رفع مشکلات سرمایه گذاران را مد نظر قرار داده ایم.

وی تصریح کرد: اقدامات مناسبی در مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس انجام شده که طی آن ۱۵ نماینده تام الاختیار در این مرکز مستقر شدند.
مدیرکل اقتصاد و دارایی فارس گفت: ۱۶۱ فرصت سرمایه گذاری شناسایی شد که ۲۱ درصد سهم صنعت و معدن و ۲۵ درصد گردشگری است که ۵۰ فرصت مطالعات امکان سنجی انجام شده است.

دائی با بیان اینکه تنظیم نقشه راه مالی خارجی استان مد نظر بوده است اضافه کرد: ۱۸ میلیارد دلار تامین مالی مورد نیاز شناسایی شده است که ۱۸ درصد سهم بهداشت و درمان و ۱۴ درصد صنعت و معدن بوده که حدودا ۱۵ میلیارد دلار با اولویت به سازمان سرمایه گذاری خارجی ارسال شده است.

وی بیان کرد: طی ۶ ماه اول بسته حمایتی و تشویقی تنظیم شده است و طرح های نیمه تمام شناسایی شد که ۲۵۰ طرح در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

دائی افزود: در جذب سرمایه گذار و ارائه مجوز طی ۶ ماه اول ۸۵۰ میلیون دلار بوده که بیش از ۸ برابر افزایش داشته است و برای امسال پیش بینی ۲.۵ میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری را مد نظر قرار داده ایم.

انتهای پیام/ن

۵۵۵ میلیون دلار سهم فارس از جذب سرمایه گذاری خارجی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.