مدیرکل حج و زیارت لرستان:

پیش‌بینی اعزام ۳۰ هزار زائر لرستانی به عتبات عالیات

پیش بینی می‌شود ۳۰ هزار زائر لرستانی به عتبات عالیات در پیاده روی اربعین امسال اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛   خسروی، مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: ۳۷ دفتر زیارتی در سراسر استان کار ثبت نام زائرین اربعین حسینی را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: همچنین شهروندان لرستانی می‌توانند از طریق سامانه سماح کار ثبت‌نام را انجام دهند.

خسروی افزود: علاوه بر ۳۷ دفتر فوق، در چند روز آینده طبق تفاهم‌نامه‌ای که با اداره پست استان مبنی بر ایجاد دفاتر موقت منعقد شده، ثبت نام و دریافت ویزا نیز در این دفاتر انجام خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت لرستان با بیان اینکه سال گذشته ۲۳ هزار زائر از طریق سامانه سماح برای اربعین ثبت‌نام و اعزام شدند، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز ۳۰ هزار نفر زائر از طریق همین سامانه ثبت‌نام و ویزای خود را دریافت و اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه برای اخذ ویزا، حداقل پاسپورتی که سه ماه اعتبار داشته باشد لازم است، افزود: افراد برای دریافت پاسپورت باید به پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: متقاضیان باید ۴۰ دلار جهت تهیه ویزا، ۲۵ هزار تومان هزینه بیمه و خدمات درمانی و ۱۰ هزار تومان هزینه دفاتر برای تحویل مدارک ثبت نام پرداخت کنند.

وی افزود: هزینه تهیه مدارک سفر پیاده روی اربعین بین ۱۹۲ تا ۱۹۵ هزار تومان خواهد بود و دفاتر هیچ‌گونه دریافت نقدی ندارند و بایستی به صورت ایترنتی و یا ازطریق دستگاه پز هزینه‌ها پرداخت شود.

خسروی زمان اعتبار ویزا را یک ماه یعنی از اول صفر تا پایان این ماه اعلام کرد و گفت: نیاز است متقاضیان کار ثبت نام را به روز‌های آخر موکول نکرده تا دچار مشکل نشوند.

وی یادآور شد: افرادی که فرزند کوچک و یا کهولت سن دارند ممکن است در سفر پیاده‌روی اربعین دچار مشکل شده و بهتر است از طریق کاروان‌های زیارتی مشرف شوند.

انتهای پیام/د

پیش‌بینی اعزام ۳۰ هزار زائر لرستانی به عتبات عالیات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار