برگزاری برنامه های فرهنگی ویژه محرم؛

برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه محرم در ۴۶ بقعه متبرکه لرستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه محرم در ۴۶ بقعه متبرکه این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به برگزاری مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی افزود: در روز اول محرم شاهد برگزاری این مجمع جهانی بودیم و امروز نیز شاهد برگزاری همایش احلی من العسل هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان بیان کرد: روز‌های تاسوعا و عاشورا حسینی نیز در کلیه بقاع متبرکه استان لرستان برنامه‌های عزاداری برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش رهروان زینبی در روز دوازدهم محرم خبر داد و بیان کرد: به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام محرم و صفر که در ۴۶ بقعه متبرکه برگزار می‌شود، ۲۰۰ مبلغ از استان قم به لرستان دعوت شدند.

خاکباز با بیان اینکه بعد از ایام تاسوعا و عاشورا موکب‌هایی برای پذیرایی و استقبال از زائران اربعین نصب می‌شوند، افزود: امسال در خاک عراق یک موکب با همکاری ۳ استان و با محوریت لرستان نصب خواهد شد.

وی یادآور شد: از جمله برنامه‌های ویژه ایام صفر نیز که در سالیان گذشته با استقبال خوب مردم همراه بوده می‌توان به پیاده‌روی حرم تا حرم در خرم‌آباد اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: این پیاده‌روی روز ۲۸ صفر مصادف با رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) از بقعه امامزاده زیدبن‌علی تا امامزاده عبدالله خرم‌آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

برنامه‌های فرهنگی ویژه محرم در ۴۶ بقعه متبرکه لرستان برگزاری می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار