۱۸ هزار دقیقه با دفاع مقدس و محرم

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین از تهیه و تولید بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ دقیقه برنامه‌ی رادیویی، تلویزیونی و خبری در هفته دفاع مقدس و دهه اول ماه محرم دراین مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ معصومی فر گفت: سیمای مرکز قزوین در این ایام بیش از ۱۱ هزار و ۵۴ دقیقه برنامه‌ی زنده، تولیدی، تأمینی و ارتباط زنده از شبکه‌های استانی، ملی و بین المللی پخش کرد.

وی افزود: رادیو قزوین هم بیش از ۷ هزار و ۱۱۴ دقیقه برنامه‌ی زنده، تولیدی، تامینی و ارتباط زنده از شبکه‌ی استانی صدای مرکز قزوین و رادیو‌های سراسری پخش کرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین گفت: همچنین خبر مرکز قزوین در این ایام ۳۴۲ عنوان خبر را در قالب ۳۸۴ دقیقه خبر مکتوب، گزارش خبری و تولیدی تهیه و پخش کرد.

معصومی فر افزود: صداوسیمای مرکز قزوین علاوه بر پخش برنامه‌های زنده و تولیدی از ظرفیت برنامه‌های تأمینی همچون مستند‌های رادیویی و تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و میان برنامه‌های مرتبط با مناسبت‌های دفاع مقدس و محرم و همچنین تیزر و زیرنویس‌های تلویزیونی نیز بهره گرفته است.

مدیر کل صداوسیمای مرکز قزوین افزود: حضور یادگاران دوران حماسه و ایثار در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، اجرای نمایش صحنه‌ای بصورت زنده با حضور هنرمندان و اجرای دکوری متناسب با دفاع مقدس که تلفیقی از ادوات جنگی و خیمه‌های دشت کربلاست؛ نمونه‌هایی از جدیت و تلاش عوامل برنامه ساز برای انتقال حس و حال دفاع مقدس و آموزه‌های حسینی به مخاطبان است.

معصومی فر در ادامه پوشش زنده‌ی عزاداری‌های حسینی در نقاط مختلف استان و انعکاس وحدت و یکپارچگی عزاداران حسینی را از ابتکارات و اولویت‌های مهم رسانه در محرم دانست.

وی گفت : پخش زنده‌ی عزاداری و تجمع عاشورائیان، همایش شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی اصغر، همایش روز سقا پاسداشت وفاداری و جوانمردی حضرت عباس علیه السلام در دفاع از حریم ولایت، همایش احلی من العسل به یاد حضرت قاسم و  نماز ظهر عاشورا از برجسته‌ترین بخش فعالیت‌های صداوسیمای مرکز قزوین در دهه اول محرم بود که در شبکه‌های استانی و سراسری هم منعکس شد.

معصومی افزود اضافه کرد :  نماز ظهر تاسوعا  هم برای اولین بار از شبکه‌ی استانی و شبکه شما به صورت زنده پخش شد .

معصومی افزود: در ایام محرم صداوسیمای مرکز قزوین حضور گسترده‌ی عزاداران را در ۱۹ نقطه استان همچون بوئین زهرا، تاکستان، آبیک، آبگرم، آوج، اقبالیه، البرز، اسفرورین، دانسفهان، محمدیه، شال، عصمت آباد، مهرگان، محمود آباد نمونه، حسینیه‌ی آقاسید جمال الدین رضوی و ۴ نقطه‌ی شهر قزوین بصورت زنده از شبکه‌های سراسری منعکس کرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین همچنین با اشاره به ضرورت انعکاس عزاداری‌های ساده و بی پیرایه در رسانه و معرفی این عزاداری‌ها بعنوان الگویی زیبنده به مخاطبان گفت: در همین زمینه سیمای مرکز قزوین در روز هشتم محرم مراسم عزاداری مردم در حسینیه‌ی آقاسیدجمال الدین رضوی را بصورت کامل و زنده پخش کرد.

وی همچنین ازهمه دستگاه‌های استان که در گردهمایی‌های عزاداران حسینی و مقدمه چینی برای پخش این صحنه‌های با شکوه در رسانه نقش داشتند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

پخش بیش از هجده هزار دقیقه برنامه  دفاع مقدس و محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار