بطحا‌یی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

لزوم برنامه‌ریزی جامع برای تامین نیرو در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: از جمله روش‌های به کار گرفته شده برای جایگزینی نیرو در آموزش و پرورش بهره‌گیری از دانشگاه‌های تربیت معلم است.

لزوم برنامه‌ریزی جامع برای تامین نیرو در آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحا‌یی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم تجلیل از روسای مجمع خیر‌ین مدرسه ساز در جمع خبرنگار عنوان کرد: خیر‌ین مدرسه ساز می‌توانند با تامین بخشی از فضای آموزشی کشور تعادل نسبی در فضاهای کشور داشته باشند و از تبعیض در فضای آموزشی با این روش جلوگیری می‌کنیم.

بطحا‌یی در مورد وضعیت استخدام حق‌التدریس و مصوبه مجلس در این مورد افزود: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه اجرایی موظف بوده تا از مرجع قانونگذار تبعیت کند اما این مسئله باعث افزایش مشکلات در آموزش و پرورش خواهد شد، این مسئله نیازمند اتخاذ ساز و کارهای متناسب با نیاز آموزش و پرورش است.

 وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این طرح متناسب با نیاز آموزش و پرورش نبوده و نیازمند ملا‌حظاتی برای بهبود کار است به عنوان مثال نیروهای پیش دبستانی اغلب خانم‌ها هستند در حالی که در مدارس نیاز به معلم مرد نیز وجود دارد بنابراین نیازمند برنامه‌ریزی جامعی برای تامین نیرو هستیم.

 بطحا‌یی در مورد تامین نیروی انسانی با توجه به سو‌نامی بازنشستگی در آموزش و پرورش در سال‌های آینده گفت: مشکل چندانی برای تامین نیرو وجود ندارد و روش‌های مختلفی برای جایگزینی نیرو پیشنهاد شده است،  علاوه بر دانشگاه فرهنگیان می‌توان از دانشگاه‌های دیگری همچون خوارز‌می که در حوزه تربیت معلم فعال هستند بهره‌ گرفت.

 وزیر در مورد وضعیت تخصیص سرانه مدارس عنوان کرد: هفته آینده 330 میلیارد تومان بودجه مربوط به سرانه مدارس پرداخت خواهد شد که در این تخصیص اعتبار مطالبات بخشی از مطالبات حق‌التدریسی‌ها در نظر گرفته شده است.

 انتهای پیام/

نیازمند برنامه‌ریزی جامعی برای تامین نیرو هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۰:۱۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
چرااااااااااااااااا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۹:۴۷ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
سلام آقای وزیر معوقات و اضافه کار فرهنگیان چی شد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
آخرین اخبار