نوید ادهم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سطح آزمون‌های استخدامی باید علمی‌تر شود/ برخی معلمان با مناسبات وارد آموزش و پرورش می‌شوند

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تعدادی از معلمان با مناسباتی‌ خاص وارد آموزش و پرورش شدند.

سطح آزمون‌های استخدامی باید علمی‌تر شود/ برخی معلمان با مناسبات وارد آموزش و پرورش می‌شوندمهدی نوید ادهم‌ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تعیین تکلیف‌ استخدام معلمان حق التدریس‌ اظهار کرد: به کارگیری‌ معلمان حق التدریس‌ از 2 منظر مورد اهمیت است اول آنکه باید صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان خدشه‌دار نشود همچنین زحمات همکارانی‌ را که مدتی در نظام تعلیم و تربیت فعالیت و کسب تجربه کردند ،پاس بداریم.

وی ادامه داد: معلمان حق التدریس‌ در صورت توانمندی در آزمون‌های استخدامی از آمادگی بیشتری برخوردارند، بنابراین موفق خواهند شد؛ همچنین در آزمون استخدامی چنانچه‌ معلم حق التدریس‌ با داوطلب آزاد در شرایط یکسان‌ قرار بگیرند اولویت‌ با معلمان حق التدریس‌ خواهد بود اما این موضوع که معلمان حق التدریس‌ را بدون آزمون استخدام کنیم در دستور کار نیست.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره آزمون‌های استخدامی و سطح سوالات‌ آن اظهار کرد: باید روی آزمون‌ها تأمل‌ بیشتری داشته باشیم تا علمی‌تر باشند چراکه سیاست ما جذب نیروهای توانمند است بنابراین آزمون‌ها باید استاندارد در نظر گرفته شوند.

نوید ادهم‌ در پاسخ به این سوال که چرا ضوابط برای ورود نیروهای حق‌التدریس به نظام تعلیم و تربیت چندان چارچوب استانداردی ندارد، گفت: برای جذب معلمان حق التدریس‌ ضوابط در نظر گرفته شده است اما در مرحله اجرا این ضوابط وارد نشده است و تعدادی از معلمان بدون طی کردن فرآیند قانونی و با مناسباتی‌ خاص وارد آموزش و پرورش شدند.

وی گفت: این مناسبات از نظر تطبیق‌ رشته‌، سطح مدرک و سایر صلاحیت‌ها بوده است بر همین اساس در جذب استخدام معلمان به طور رسمی‌ سخت گیری‌های بیشتری خواهیم داشت، همانطور که اکنون برای جذب دانشجو معلمان ضوابط سختگیرانه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

شرایط استخدام حق‌التدریس‌ها در آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
به جای اینکه شیرازه رو 4 - 3 سانتی بگیرند 2 سانتی میگیرند و بچه نمیتونه بیخ کتاب رو درس ببینه و اول مهر که میشه همه خانواده ها باس 50 - 40 هزار تومن بدن کتابای بچه هاشونو سیمی کنن اوتوخ دیگه از آموزشش دیگه چه انتظاری دارین
آخرین اخبار