حاجی بابایی؛

رمز کاهش بودجه "مدرسه فروشی" است/سم کیفیت آموزش وپرورش چیست؟

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بااشاره به کاهش 5 درصدی بودجه آموزش‌وپرورش از سهم دولت،استانی‌شدن آن را سم دانست.

رمز کاهش بودجه به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا حاجی بابایی در همایش فرهنگیان به مناسبت نهم دی با اشاره به لزوم اجرای عدالت در دریافتی‌های کارکنان و بازنشستگان اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم افزایش حقوق فردی که ۲۰ میلیون تومان دریافتی دارد ۱۰ درصد باشد و به حقوق فردی که یک میلیون تومان می‌گیرد هم ۱۰ درصد اضافه شود، این تفکر اشرافی است اجازه عملیاتی شدن آن را نمی‌دهیم، اجازه نمی‌دهیم با افزایش قیمت حامل‌های انرژی کمر مردم را بشکنند.

وی ادامه داد: در سال ۹۱ کل بودجه دولت که خرج شد ۱۰۴ هزار میلیارد تومان بود و بودجه آموزش وپرورش ۱۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان یعنی ۱۵.۵ درصد از کل بودجه دولت و در سال ۹۵ کل بودجه دولت ۲۸۳ هزار میلیارد تومان بود و بودجه آموزش‌وپرورش معادل ۲۸/۱ هزار میلیارد تومان یعنی کمی کمتر از ۱۰ درصد از کل اعتبار کشور و در این سال‌ها شاهد کاهش ۵ درصدی بودجه آموزش وپرورش ازبودجه کل کشور، بودیم.

رمز کاهش بودجه آموزش وپرورش مدرسه فروشی است

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: رمز کاهش بودجه آموزش وپرورش مدرسه فروشی است؛ شأن معلم حق التدریس بودن نیست که ۳۰۰ هزار تومان بگیرد و خیابان به خیابان دنبال نماینده باشد تا بداند چه زمانی استخدام خواهد شد از سوی دیگر استانی شدن بودجه سمی برای کیفیت آموزش وپرورش است.

حاجی بابایی اظهارکرد: باید دانشگاه فرهنگیان را تقویت کنیم و اجازه ندهیم معضلی به نام معلم حق التدریس، امنیت شغلی آن‌ها را تهدید کند و کیفیت آموزش وپرورش را تحت الشعاع قرار دهد.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه تصریح کرد: در برنامه ششم، تلاش کردیم عدالت برای پرداخت بازنشستگان با همسان‌سازی ایجاد شود و هیچ فردی احساس تبعیض را نداشته باشد، من از درد دل‌های بازنشستگان خجالت زده می‌شوم، پیشنهاد ما این است که حقوق‌های بالا افزایش نداشته باشند و حقوق‌های پایین افزایش یابند.

وی تاکید کرد: با همین درآمد می‌توان مسائل کشور را مدیریت کرد، ۷۰ هزار میلیاردتومان پول هدفمندی یارانه‌ها باید به خزانه واریز و محل هزینه آن‌ها روشن شود، در بحث گرانی بنزین باید تدبیر مناسب اندیشیده شود که مردم تحت فشار نباشند. عدالت اجتماعی باید در نظر باشد فردی که ماشین ۵۰۰ میلیون تومانی دارد، بنزین را با همان قیمت می‌خرد و فردی که به سختی یک پیکان برای مسافرکشی تهیه کرده نیز اینگونه است. این‌ها پیشنهاداتی است که می‌تواند منابع را هدایت کند که به اقشار مردم آسیب نرسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۰۹ دی ۱۳۹۶
اصلا راجع به مدرسه و درس صحبت نکنید . بهتر که همه مدرسه ها تعطیل بشه و آموزش اینترنتی و رایگان بشه . خلاص .
خواهشا اصلا حرف نزنید . پشت میز تون بشینید و حقوق بگیرید .
باز حرف زدید ؟ ! حرف نزنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۹ دی ۱۳۹۶
باید به تحقیق و آموزش معلم و دانش آموز اهمیت داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۸ دی ۱۳۹۶
بخدا من به عنوان شهروند اشک درمیاد بخاطر مردم . با اینک من خودم بیکارم دربه در دنبال کارم . حامل انرژی گرون مردم ندارن پول قبض بدن . نیاز های مصرفی گرون. شایعه گرونی بنزین که گرون نشد حرفش گرونی اورد . کسی که خانشو فروخته میخواد یک خانه دیکه بخره ترسیده . چرا برای مردم این همه استرس باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۸ دی ۱۳۹۶
چرا حقوق هارو زیاد نمیکنید ؟؟؟
آخرین اخبار