محمدیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

امکان جایگزینی نمره زبان آموزشگاه‌های مجاز در کارنامه دانش آموزان

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از امکان جایگزینی نمره زبان آموزشگاه‌های مجاز در کارنامه دانش آموزان خبر داد.

امکان جایگزینی نمره زبان آموزشگاه‌های مجاز در کارنامه دانش آموزیمحی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آموزش زبان‌های خارجی در مدارس عنوان کرد: برای آموزش زبان‌های مختلف برنامه درسی از سوی سازمان تولید شده و در شرایطی که مدارس علاقه مند به ارائه آموزش‌ زبان‌هایی به جز انگلیسی باشند این مساله با توجه به تولید محتوایی که داریم امکان پذیر است.

وی افزود: آموزش زبان های خارجی در مدارس به طور نیمه تجویزی بوده و دانش آموزان می‌توانند در شرایطی که مدرسه زمینه لازم ایجاد کرده باشد به آموزش زبان فرانسه یا آلمانی بپردازند.

محمدیان با اشاره به اینکه تولید محتوا برای آموزش زبان‌های روسی و ایتالیایی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: آموزش این 2 زبان پیش از این در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده بود.

 نبود معلم برای آموزش زبان غیر انگلیسی در مدارس

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه استقبال چندانی از آموزش زبان‌های غیر انگلیسی در مدارس نشده است، تصریح کرد: 2 عامل ایجاد علاقه و تربیت معلم برای آموزش زبان‌های غیر انگلیسی از علل این استقبال کم محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: اگر دانش آموزی علاقه مند به آموزش زبان غیر انگلیسی باشد می‌تواند زبان مورد نظر در آموزشگاه‌های دارای مجوز آموزش و پرورش تعلیم دیده و نمره آن جایگزین نمره زبان انگلیسی شود.

محمدیان افزود: این طرح در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شده و امکان اجرای آن برای  دانش آموزان وجود دارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، یادآور شد: چنانچه زبان غیر انگلیسی در مدرسه ارائه نشود امکان اجرای این طرح برای دانش آموزان وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۶:۱۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
با این طرح می خواهند مافیای آموزشگاه زبان مانند کنکور راه بیندازند
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۲:۰۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
با این طرح می خواهند مافیای آموزشگاه زبان مانند کنکور راه بیندازند
United States of America
حسین
۰۱:۵۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
احتمالا در ده پانزده سال اخیر یک سوم از قبولی ها غیر واقعی و کاذب است و ناشی از حاتم بخش تعداد قابل توجهی از دبیران است. چرا دیگر مثل 20 سال قبل حق و شایسته سالاری رعایت نمی شود و دانش آموزان بدون درس خواندن و قبولی حقیقی راهی کلاس بالاتر می شوند
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۰:۱۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
با این کار بازار سیاه میفته
آخرین اخبار