شناسایی 80 هزار کودک مبتلا به اختلالات بینایی در کشور

کارشناس ستادی پیشگیری از تنبلی چشم سازمان بهزیستی کشور از شناسایی 80 هزار کودک مبتلا به اختلالات بینایی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خانم ریوکانی کارشناس ستادی پیشگیری از تنبلی چشم سازمان بهزیستی کشور در کارگاه منطقه ای بررسی چالش ها و راهکارهای عملیاتی پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان 3 تا 6 ساله کشور که به میزبانی شهر سرعین برگزار شد افزود: هدف از این کارگاه  بررسی چالش های پیش روی پیشگیری از بیماریهای چشم و تهیه راهکارها و برنامه های عملیاتی است.

وی افزود: در قالب این طرح 80 هزار کودک مبتلا به اختلالات بینایی شناسایی شده اند که از این تعداد 15 هزار کودک مبتلا به تنبلی چشم بودند.

وی گفت: بیش از 72 درصد از این کودکان برای اقدامات درمانی به ستوه تخصصی ارجاع شدند.

ستاری مدیر کل سازمان بهزیستی استان اردبیل نیز در این همایش با اشاره به اهمیت غربالگری در سنین پایین و قابل درمان بودن تنبلی چشم گفت: در سال گذشته حدود 64 هزار کودک در استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که 87 درصد جمعیت هدف را شامل می شد.

وی از اجرای برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم همزمان با سراسر کشور در آبان ماه در استان اردبیل نیز خبر داد و از خانواده ها خواست با مراجعه به پایگاههای بهزیستی و مهد کودکها و مدارس از سلامت کودکان خود اطمینان حاصل کنند و در صورت تشخیص مشکلات بینایی احتمالی از خدمات رایگان بهزیستی بهره مند شوند.

 

انتهای پیام/ح

15 هزار کودک ایرانی مبتلا به تنبلی چشم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.