از درس‌های بزرگ عاشورا غافل نشویم

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: نباید از درس‌های بزرگ عاشورا غافل شد.

نباید از درس‌های عاشورا غافل شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ مهرماه ۹۶ در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، با تسلیت عاشورای حسینی (ع) و مصائب وارده بر اهل بیت امام حسین (ع) و اسرای کربلا در حوادث بعد از آن گفت: عاشورا یک مکتب انسان ساز برای تمام بشریت است و نباید فقط با گریه و اندوه به آن نگاه کرد.

وی افزود: اخلاص، بندگی، عبودیت، آزادگی، شجاعت، فداکاری و بصیرت در راه اعتلای دین خدا از درس‌های بزرگ عاشوراست که نباید از آن غافل شد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد همچنین با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: خدمات و فداکاری‌های این نیرو در برقراری امنیت و آرامش در مرز‌ها و داخل کشور ستودنی است.

نکونام اضافه کرد: نیروی انتظامی همپای نیرو‌های مسلح نقش مهمی در دفاع از کشور و امنیت پایدار دارد.

وی با بیان اینکه دشمن تا کنون حربه‌ها و توطئه‌های بسیاری را علیه نظام اسلامی و کشور به کار بسته است افزود: اما به دلیل رشادت امنیت آفرینان، به اهداف خود نرسیده است.

خطیب جمعه شهرکرد گفت: امنیت کنونی در جمهوری اسلامی ایران یک نعمت بزرگ و حاصل تلاش همه نیرو‌های نظامی و انتظامی، سربازان گمنام امام زمان (عج)، مرزداران و همچنین دستاورد‌های دفاعی و موشکی است که همه باید پاسدار آن باشند.

نکونام در ادامه با اشاره به فتنه سال ۸۸ در کشور، داشتن تدبیر، انصاف، علم و شجاعت را در مقابله با دشمن ضروری دانست و افزود: هر کس این چهار ویژگی را در خود پرورش ندهد در فتنه دشمنان گرفتار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۸۸ برخی از سیاسیون کشور، گرفتار فتنه دشمن شدند و آن را همراهی کردند ادامه داد: این فتنه پر از آلودگی‌ها بود که به سادگی نمی‌توان آن را پاک کرد و باید عبرتی برای همگان باشد.

نکونام همچنین به تلاش دشمنان برای ایجاد جنگ و نزاع در منطقه با هدف بر هم زدن امنیت ایران اشاره و اضافه کرد: دشمن با ایجاد داعش و اکنون با توطئه استقلال کردستان عراق به دنبال آشوب در منطقه است که به لطف پروردگار و شجاعت جوانان انقلابی، فتنه‌های آنان ناکام می‌شود.

انتهای پیام/ش

عاشورای حسینی (ع) یک مکتب انسان ساز برای تمام بشریت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار