جزئیاتی از سفر هیئت عربستان سعودی به مسکو؛

ولخرجی‌های شاه سعودی و همراهانش در سفر به روسیه

پادشاه عربستان سعودی با هیاتی ۱۵۰۰ نفره به روسیه سفر و ۲ هتل را به طور کامل اجاره کردند. سعودی‌ها بیش از ۸۰۰ کیلوگرم غذا به روسیه آوردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان وبگاه شبکه خبری بلومبرگ گزارشی از سفر پادشاه عربستان به روسیه به همراه هیات 1500 نفره ملازمانش ارائه داد.

در پی سفر تاریخی ملک سلمان بن عبدالعزیز به مسکو، مقامات سعودی دو هتل لوکس را به طور کامل اجاره کردند و فرش ها و پرسنل مخصوص به خود را به همراه بردند.

عبد العزیز 81 ساله در زمان خروج از هواپیما سوار بر پلکان مخصوص خود شد که در تمامی سفرها آنرا به همراه دارد. اما در نیمه راه مشکلی پیش آمد و او مجبور شد باقی پله ها را خود به پایین بیاید. صف طولانی از خودرو ها با سرعت زیاد در حالی که از سوی نیروهای پلیس همراهی می شد، وی را به مرکز شهر رساند.

در طول اولین سفر پادشاه عربستان به روسیه، دو طرف در مورد راهکارهایی برای با ثبات کردن بازار نفت گفتگو کردند. پیش از این سفر نیز ریاض توافق خرید سلاحی را با مسکو نهایی کرده بود.

همانند دیگر سفرهای شاه، سعودی ها پایتخت روسیه را نیز تبدیل به خانه خود کردند. روزانه یک هواپیما میان ریاض و مسکو در پرواز بود تا مواد لازم را برای عبد العزیز و ملازمانش به همراه بیاورد.

یکی از منابع آگاه در این رابطه گفت: در طول اقامت سعودی ها بیش از 800 کیلوگرم غذا به روسیه آورده شده است. اعضای خانواده سلطنتی برخی از پرسنل هتل را نیز با ملازمان خود جابجا کردند، زیرا آنها به خوبی می دانستند که شاهزادگان به چه شیوه دوست دارند قهوه شان درست شود. ملک سلمان که در هتل فور سیزنز (چهارفصل) اقامت داشت، مبلمان مخصوص خود را نیز به همراه دیگر وسیله ها به آنجا منتقل کرده بود.

دولت سعودی تمامی اتاق های دو هتل لوکس فور سیزن و ریتز چارلتون را برای این دیدار رزرو کرده بود. فور سیزن برای این کار حتی مجبور شده بود تا از چند مهمان خود بخواهد که هتل را ترک و از عده ای دیگر خواست رزرو اتاق هایشان را لغو کنند. در این میان کسانی که به طور دائم نیز در این هتل اقامت داشتند هم از اتاق هایشان بیرون رانده شدند.

یکی از دربان های هتل در این زمینه گفت: تمامی هتل از روز 8 اکتبر رزرو شد و هیچ کس از آن تاریخ به بعد اجازه ورود به محل را نداشت.

نمایندگان این دو هتل حاضر به پاسخگویی به سوالات در این رابطه نشدند. از سوی دیگر نیز دربار سلطنتی ریاض نیز حاضر به پاسخگویی در ارتباط با تعداد دقیق مهمانان و همراهان نشد.

انتهای پیام/

سفر ملک سلمان و همراهانش به روسیه همراه با ولخرجی های بی حساب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار