رزمنده و جانباز دفاع مقدس؛

تلاقی دو عاشورا نشان دهنده تبدیل شدن شعار هیهات من الذله به شعور است

رزمنده و جانباز دفاع مقدس گفت: امروز با تلاقی دو عاشورای حسینی و خمینی شاهد این هستیم شعار «هیهات من الذله» به شعور عمومی تبدیل شده و کربلایی شدن یعنی از همه چیز گذشته و در راه اسلام تقدیم کردن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمود باقرزاده رزمنده و جانباز دفاع مقدس  در یادواره شهدای طلاب حوزه علمیه خواهران نرجس تربت جام  با اشاره به شهادت شهید حججی گفت: تشییع پیکر محسن حججی را اگر با دقت بنگریم کاری جز حسرت نداریم مگر با الگو گیری از این شهید در مسیر شهدای کربلا قرار بگیریم.


باقرزاده با اشاره به سخنان شهید چمران درباره شهادت افزود: کار هنری وقتی ارزشمند می‌شود که هنرمند جرقه‌ای به شعله تبدیل کند و امروز در سراسر جهان شعله‌ای برپا است که بشریت را به سمت قیام عاشورا و امام حسین (ع) حرکت داده و این هنر بزرگ سید سالار شهیدان بود.

رزمنده و جانباز دفاع مقدس با اشاره به همزمانی آغاز محرم و هفته دفاع تصریح کرد: یکبار دیگر تجربه دو عاشورا بودیم که قیام ابا عبدالله (ع) به عاشورای امام روح الله (ره) رسید و یک پیام برای همه دارد که اگر می‌خواهید در عرصه حاضر باشید باید عرض ارادت و خدمت به اهل بیت داشته باشیم.

وی ادامه داد: رفاه طلبی جامعه نباید ما رابه سمت وسویی ببرد که از آرمان‌های الهی فاصله بگیریم و امروز با تلاقی دو عاشورای حسینی و خمینی شاهد این هستیم شعار «هیهات من الذله» به شعور عمومی تبدیل شده و کربلایی شدن یعنی از همه چیز گذشته و در راه اسلام تقدیم کردن است.

باقرزاده با اشاره به سختی گذشتن از جان ومال خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوانیم مانند حضرت زینب (س) همه چییز را فدای اسلام کنیم نیاز به مراقبت و تمرین در درگاه الهی است.

یادگار دفاع مقدس یادآور شد: حقیقت عالم رسیدن به معشوق حقیقی است که در این مسیر باید از دل بستن به عشق‌های مجازی پرهیز و با تکیه بر عشق حقیقی به لقا معشوق رسید.

وی بیان داشت: توقف در مسیر معشوق باعث نرسیدن خواهد شد مراقب باشید که در مسیر حرکت در گیر مسائل نشوید و برای رسیدن به معشوق باید سه عشق را در دل تقویت کرد.

باقرزاده ادامه داد: عشق به خدا، ولایت و جهاد بال‌هایی برای رسیدن به معشوق که لقاالله است می‌باشد و آنگاه کشتن فرزند، برادر و اسارت هوا لجمیل می‌شود و دشمن نمی‌تواند درک کند که زینب (س) چه می‌گوید.

جانباز دفاع مقدس عنوان داشت: عشق به ولایت، جهاد و خداوند باعث می‌شود که مادری دست به دعا بردارد تا فرزندش شهید شود و امام خمینی (ره) می‌فرماید: «از دامن زن مرد به معراج می‌رود» این گونه است.

وی ابراز کرد: برای گذشتن از جان باید از حرام پرهیز و گوش به ولایت سپرده و حرکت را آغاز کرد و در مسیر سیم خاردار‌ها و میدان مین هار پشت سر گذاشت و دشمنی را که می‌خواهد همه چیز را از ما بگیرد نابود کرد و امروز شهید حججی الگو خوبی برای نسل جوان است.

باقرزاده با اشاره به حقیقت جهاد گفت: امروز جهاد در راه خدا همچنان ادامه دارد و یک زن درسنگر خانه و خانواده نیرو‌های معتقد پرورش می‌دهد و بدانید جهاد برای همه دروان‌ها و یک امر مدوام و اگر انسان جهاد را درک نکند مرده است.

انتهای پیام/س، ج
 

برگزاری یادواره شهدای طلاب حوزه علمیه خواهران نرجس تربت جام 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.