ضرورت توسعه بوم گردی در اردبیل

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:با توجه به اینکه جاذبه‌های بومی محلی اردبیل بیشترین استقبال گردشگران خارجی را دارد به دنبال توسعه بوم‌گردی در تمامی مناطق استان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،قادر تقی‌زاده معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه بررسی توسعه بوم‌گردی در اردبیل اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های کمتر شناخته شده گردشگری در اردبیل، بوم‌گردی است که باید به این حوزه توجه جدی شده و این بخش توسعه یابد.

وی گفت: سکونت عشایر، روستایی و جوامع شهری تنوع ویژه‌ای به بوم گردی در استان بخشیده و ما امروز شاهد توان و قابلیت قابل توجه استان در حوزه گردشگری بومی هستیم که می تواند در صورت توجه به این حوزه زمینه‌ساز توسعه استان اردبیل شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: از سویی بررسی‌ها نشان می‌دهد سلیقه گردشگران به سمت‌وسوی بوم گردی متمایل شده و بیش از سایر جاذبه‌ها مورد استقبال است.

تقی‌زاده با تاکید بر استقبال گردشگران خارجی از جاذبه‌های بومی محلی بیان کرد: به دلیل علاقه‌مندی گردشگران توسعه بوم گردی مورد تاکید بوده و طرح‌هایی که در این خصوص ارائه می‌شود مورد حمایت است.

وی در ادامه با اشاره به رونق بوم‌گردی در روستای هدف گردشگری کزج افزود: این روستا توانسته به عنوان یکی از نمونه‌های موفق بوم گردی مورد توجه گردشگران قرار گیرد که هرگونه طرح سرمایه‌گذاری در این زمینه موردحمایت بوده و با اولویت بررسی می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

ضرورت توسعه بوم گردی در اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.