فراهانی در صحن علنی شورای شهر تهران:

مصوبه شهر دوستدار کودک در تهران معطل مانده است

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: مصوبه شهر دوستدار کودک در حال حاضر اجرا نمی شود و معطل مانده است.

مصوبه شهر دوستدار کودک در تهران معطل مانده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در دوازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به پشت سر گذاشتن روز جهانی کودک، در خصوص مصوبه «شهر دوستدار کودک» اظهار داشت: مصوبه «شهر دوستدار کودک» که در اردیبهشت ماه سال ۸۸ به تصویب رسید در حال حاضر اجرا نمی شود.

وی افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۵ در شهر تهران یک میلیون و 36 هزار کودک حضور دارند و این آمار، یک هشتم کل جمعیت پایتخت را تشکیل می دهد.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ایران 10 سال پیش به صندوق کودکان یونیسف ملحق شد و بر اساس مصوبه سال 88 نیز قرار بر رعایت حقوق همه جانبه کودکان شد.

فراهانی خاطر نشان کرد: استانداردسازی فضاهای شهری و رعایت حقوق کودکان در سطح شهر تهران با توجه به تصویب مصوبه فوق به هیچ عنوان لحاظ نشده است.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه سال 88 با عنوان « شهر دوستدار کودک» مقرر شد که این کارگروه هر 6 ماه یکبار گزارش عملکرد خود را به شورای شهر ارائه دهد، اما این اتفاق نیفتاده است.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: علی رغم اینکه طرح شهر دوستدار کودک طرحی جامع است و نمایندگانی از اعضای شورای شهر نیز در آن حضور دارند، اما عملکرد کارگروه فوق، عملکرد قابل قبولی نبوده است.

فراهانی ادامه داد: با وجود مصوبه شهر دوستدار کودک، طرح جمع آوری و برخورد با کودکان کار و خیابانی در سطح شهر تهران، به خوبی پیگیری و اجرایی نشده است و حقوق کودکان در آن رعایت نشده است.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: پرداخت شورای اسلامی شهر تهران به مسائل حقوقی کودکان، نه تنها یک وظیفه انسانی است، بلکه یک تعهد است که باید به بهترین نحو به آن عمل کنند.

فراهانی خواستار پیگیری رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک شد و تاکید کرد که این مصوبه در حال حاضر معطل مانده است.

 انتهای پیام/

اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک در پایتخت بلاتکلیف مانده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار