اعطاء در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

با مصوبه بازی کار پیش نمی‌رود/ بدنه اداری شورا باید کوچک شود

سخنگوی شورای پنجم شهر تهران گفت:شورای پنجم کار کارشناسی در کمیسیون را مقدم بر طرح مساله می‌داند و با تصویب چندین مصوبه برای یک موضوع مشکلات شهری حل نمی‌شود.

با مصوبه بازی کار پیش نمی‌رود / بدنه اداری شورا باید کوچک شودعلی اعطاء سخنگوی شورای اسلامی پنجم شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با شبهه مطرح شده در فضای مجازی پیرامون هزینه‌های بالای تشکیل هر جلسه شورا، اظهار کرد: نه ساختمان شورا تغییری کرده است و نه تعداد کارکنان آن، تعداد اعضای شورا هم از 31 نفر به 21 نفر کاهش پیدا کرده است. مشخص نیست این عدد و رقم‌هایی که مطرح می‌کنند از کجا است و مبنای محاسبه‌اش هم روشن نیست، چرا این موضوع قبل از شهریور مطرح نمی‌شد. البته ما با انجام چنین محاسباتی مشکلی نداریم و معتقد به فضای آزاد نقد و گفتگو هستیم، اما لازم است این محاسبات مبنای روشن و منطقی داشته باشند.

وی ادامه داد : اگر منظور و هدف از مطرح کردن این ارقام حق الجلسه اعضا است، این عددهایی که مطرح می‌کنند، خیلی با واقعیت فاصله دارد. حق الجلسه اعضا، مطابق آیین نامه هیئت وزیران مصوبه سال 84، محاسبه و بر همان اساس عمل می‌شود.

اعطاء افزود: بخش قابل توجهی از هزینه های شورا مربوط به نیروی انسانی است. خوب بود در دوره های قبل سوال می شد وقتی شورا 140 پست مصوب دارد، چرا تعداد کارمندان شورا به حدود 450 نفر افزایش پیدا کرده است؟ شورای پنجم در بدو ورود با چنین شرایطی مواجه بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به طور کلی شورای پنجم اعتقاد دارد هر اندازه مقدور باشد، باید هزینه‌های غیرضروری را کاهش داد و بدنه اداری شورای شهر تهران باید کوچک شود و نیاز به تعدیل دارد. این موضوع باید با برنامه ریزی انجام شود، البته شورای پنجم استفاده از کارشناسان خبره را ضروری می داند.

اعطاء در رابطه با اشکالی که برخی نسبت به کم بودن تعداد مصوبات شورا می‌گیرند، بیان کرد: بخشی از اقدامات مهمی که انجام شده، مانند بخشنامه مربوط به هولوگرام و بخشنامه مربوط به شوراهای معماری مناطق، نتیجه تعامل بین بخش های مختلف شورا و شهرداری بوده و نیاز به مصوبه در صحن علنی نداشته است.

شورای شهر در موضوعات بسیاری با تورم مصوبه مواجه است

وی افزود: در بسیاری از موضوعات، شورای شهر با تعدد و تورم مصوبه مواجه است و گاه می بینید در رابطه با یک موضوع واحد، چندین مصوبه که بعضا در تناقض هستند، وجود دارد. تعدد مصوبه در صحن شورا، معیار خوبی برای داوری درباره عملکرد شورا نیست.

سخنگوی شورای پنجم شهر تهران ادامه داد: در رابطه با برخی مسائل مثل برج باغ در دوره های قبل چندین طرح در صحن شورا مطرح شده و بعضا به تصویب رسیده، اما در عمل کمکی به حفظ باغات نکرده است. ما در شورای پنجم باید با تدبیر بیشتری حرکت کنیم و همه جوانب فنی و حقوقی مسایل را بررسی کنیم تا اقداماتمان نتیجه بخش باشند. به همین علت است که شورای پنجم، کار کارشناسی در کمیسیون ها و کمیته‌ها را مقدم بر طرح موضوعات در صحن می داند.

اعطاء با اشاره به فعالیت شورای پنجم قبل از موعد رسمی ابراز کرد: پیش از شهریور، منتخبان 31 جلسه داشتند و بسیاری از مباحثی که باید چندین جلسه صرف حل و فصل آن می‌شد، در همان جلسات انجام شد. فراموش نکنیم منتخبان جلسات ارائه برنامه کاندیداهای شهرداری و انتخاب شهردار را پیش از شهریور برگزار کردند و کمیسیون ها را شکل دادند و عملا موجب شدند تراکم کاری صحن کاهش یابد و فرصت بیشتری برای کار کارشناسی فراهم شود.

وی با اشاره به چند نمونه از کارهای کلیدی شورا در ماه اول شروع به کار خود، عنوان کرد: هم اکنون لایحه اصلاح بودجه شش ماهه دوم در کمیسیون برنامه و بودجه شورا در دستور کار است و بخشنامه هایی مانند توقف هولوگرام یا ضابطه مند کردن شوراهای معماری مناطق، ماحصل رویکرد شورای پنجم و جاری و ساری کردن این رویکرد در شهرداری تهران است.

عضوشورای اسلامی پنجم شهر تهران در پایان تاکید کرد: شورای پنجم بخش عمده ای از کارهای زمان بری که باید در جلسات آغازین شروع به کار رسمی شورا در ابتدای شهریور انجام می شد را در 31 جلسه از خرداد سال جاری به صورت علنی و یا با اطلاع رسانی و گزارش به شهروندان، انجام داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار