کمک 25 میلیاردی مردم خراسان شمالی به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: در شش ماهه نخست امسال مردم 25 میلیارد و600 میلیون تومان به محرومان کمیته امداد خراسان شمالی کمک کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به افزایش 71 درصدی کمک های مردمی به محرومان و نیازمندان کمیته امداد در استان گفت:در سال جاری کمیته امداد استان خراسان شمالی نسبت به برنامه های هدفگذاری شده در طول شش ماهه نخست امسال 120 درصد جلوتر است.

وی افزود: برنامه کلی این نهاد در سال 96 در حوزه جلب مشارکت مردمی 43 میلیارد تومان هدفگذاری شده است که البته جمع بندی عملکرد شهرستان ها نشان می‌دهد که از این مرز عبور خواهیم کرد.

اهرابی اظهار کرد:از مجموع کمک های مردمی در سال جاری در استان 16میلیارد تومان آن در قالب طرح های کمیته امداد شامل صدقات،زکات،جشن های ملی ومذهبی،طرح محسنین و اکرام ایتام به محرومان کمک شده است و 10 میلیارد تومان هم از طریق 70 مراکز نیکوکاری استان به دست نیازمندان رسیده است.

وی تصریح کرد: از لحاظ حجم کمک‌ها،شهرستان بجنورد بالاترین رتبه را در استان به خود اختصاص داده‌ استو از نظر سرانه مشارکت های مردم شهرستان های مانه سملقان،شیروان،اسفراین بیشترین رشد را دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان این که در سال 95 افزون بر ۴۰ میلیارد تومان کمک مردمی در بخش های تامین مسکن،هزینه های درمانی،اشتغال،تحصیل،تامین جهیزیه وکمک به ازدواج جوانان نیازمند شد،افزود: ۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ از طریق شبکه های مردمی،سه  میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان کمک به صدقات، ۱۲ میلیارد تومان طی طرح اکرام یتیم و محسنین  و ۹ میلیارد و۶۰۰  میلیون تومان هم در بخش زکات،توسط مردم به محرومان کمیته امداد پرداخت شد

اهرابی در ادامه به پرداخت کمک‌های نقدی و صدقات از طریق تلفن همراه اشاره و بیان کرد: هم اکنون پرداخت کمک نقدی از طریق تلفن‌های همراه میسر شده است و مشترکان اپراتورهای تلفن همراه با  فعال سازی این خدمت از طریق ارسال کد #058 *8877* می توانند با توجه به نیات خیرخواهانه خود به محرومان کمک کنند.

گفتنی است:هم اکنون 32 هزار  و500 خانوار محروم با جمعیت 54 هزار نفر تحت حمایت این نهاد در استان وجود دارند.

انتهای پیام/آ

کمک های مردمی به نیازمندان دراستان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.