توانمندسازی 462 خانوار مددجو خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: امسال 462 خانوار مددجو ازطریق توانمند سازی واشتغال زایی از تحت حمایت کمیته امداد استان خارج شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون 32 هزار و500خانوار استان تحت حمایت های کمیته امداد قرار دارند،گفت: هم اکنون 10 درصد از مردم استان تحت حمایت های دائم کمیته امداد هستند و 13هزار و924 خانواده هم به صورت موردی در طول سال از این نهاد خدمات دریافت می کنند.

وی افزود: امسال بیش از 750 فقره جهیزیه در قالب کالاهای ایرانی به ارزش یک میلیارد و500 میلیون تومان به زوج های جوان تحت حمایت این نهاد اهدا شده است.

اهرابی اظهار کرد: در سال گذشته مردم استان 40 میلیارد تومان به محرومان کمیته امداد کمک کردند و امسال پیش بینی می کنیم این رقم به 46 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در جشن عاطفه های امسال درمرحله اول بیش از یک میلیارد و100 میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شد و با توزیع  100 هزار پاکت بین دانش آموزان مدارس استان این رقم به دو میلیارد و100 میلیون تومان برسد.

وی از تحقق بیش از 90 درصد از برنامه های زکات در سال جاری گفت: در سال جاری شش میلیارد و500 میلیون تومان زکات واجب روستائیان  به مددجویان اهدای شد.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان  این که افزون بر چهارهزار یتیم استان تحت حمایت کمیته امداد هستند،افزود: 15هزار نفر از خیران استان حامی این کودکان هستند.

وی از کسب رتبه اول کشوری واستانی این نهاد در سال 95 خبر داد وگفت: این نهاد در سال95 توانست در سامانه رصد استان خراسان شمالی رتبه برترو همچنین با 141 درصد جذب اعتبار رتبه برتر کشور را کسب کرد.

اهرابی با اشاره به این که امسال 36میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به بانک ها ابلاغ شده است، تصریح کرد: 13میلیارد تومان هم از محل منابع داخلی کمیته امداد برای اشتغال زایی مددجویان هزینه شده است.

انتهای پیام/آ

 اهدای شش میلیارد و 500 میلیون تومان زکات روستائیان به مددجویان کمیته امداد استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.