باهدف ایجاد شغل؛

وام های مشاغل خانگی ارزان درریگان

معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرمانداری ریگان گفت :اعطای وام های مشاغل خانگی در قالب وام های 5میلیون تومانی به افراد جویای کار در ریگان پرداخت می شود .

وام های مشاغل خانگی ارزان درریگانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   محمدمطهری نیا در جلسه شورای اشتغال ریگان گفت:  این وام ها در زمینه طرح های اولویت دار کشاورزی وصنایع دستی در این شهرستان پرداخت می شوند .

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان ریگان یکی از ضروریات ان ایجاد اشتغال در می باشد تمام تلاش ما بر این است که اشتغال های خرد روستایی در این شهرستان رونق گیرند

معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرماندار ریگان از فعالیت 32صندوق خرد روستایی در شهرستان ریگان خبر دادوابراز کرد این صندوق های خرد روستایی در قالب پروزه بین المللی جف ومعین اقتصاد مقاومتی راه اندازی شده اند .

مطهری نیا با اشاره به اینکه تا کنون صندوق های خرد روستایی طرح بین المللی جف بیش از برای بیش از 700خانوار شغل ایجاد کردند، اظهار کرد: تعدادی از این صندوق ها آورده بیش از 100میلیون ریال داشتند.

وی افزود اشتغال های ایجاد شده توسط این صندوق ها در زمینه دامپروری کشت گیاهان دارویی احداث گلخانه خیاطی بوده است .

معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرماندار ریگان در ادامه به راه اندازی کارگاهای قالب بافی در روستاهای شهرستان اشاره و گفت: تا کنون 3کارگاه اموزش قالی بافی در روستاهای شهرستان راه اندازی شده است .

مطهری نیا افزود با اموزش قالی بافی دار قالی توسط اداره صنعت معدن وتجارت شهرستان ریگان به این افراد داده خواهد شد .

وی افزود با توجه به اینکه هنر قالی بافی در شهرستان ریگان رو به فراموشی سپرده شده بود با احیا این کارگاه ها مجددا احیا خواهند شد .

انتهای پیام/ح

وام های کارگشایی ارزان در ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار