معرفی تسهیلات مشاغل خانگی به بانک ها

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در اول مهرماه سال جاری17 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به بانک های استان خراسان شمالی معرفی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ حسن نوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سهم خراسان شمالی از اعتبارات این بخش پنج هزار میلیارد ریال از 200 هزار میلیارد ریال اعتبار منظور شده در سطح کشور است.

وی با بیان این که تا پایان امسال تمام این اعتبارات تسهیلاتی قرض الحسنه جذب شود،افزود: خراسان شمالی در زمینه توسعه مشاغال خانگی در بخش صنایع دستی،کشاورزی،تولید فرش استعداد خوبی دارد و تلاش داریم تا با شناسایی رسته های پراشتغال و شناسایی بازارها اشتغال را رونق دهیم.

نوری اظهار کرد: یک و نیم میلیارد دلار هم برای توسعه روستایی به طرح های اشتغال زایی روستایی اختصاص یافته است که تلاش داریم تا سهم استان جذب شود.

وی با اشاره به رشد شاخص اشتغال در استان گفت: در اسفند 95 تعداد بیمه شدگان اصلی مشمول قانون کار که دارای کد کارگاهی دفترچه تامین اجتماعی و شاغلان شناسنامه دار هستند 10 درصد در مقایسه با اسفند 94 افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این رقم از 63 هزار نفر در اسفند سال 94 به 70 هزار نفر در اسفند سال 95 رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: در این مدت کل بیمه شده اصلی و تبعی مشمول قانون کار از 104 هزار نفر به 112 هزار نفر افزایش یافته است.

گفتنی است:نرخ بیکاری در استان خراسان شمالی در سال گذشته 11 ممیز2 دهم درصد بوده است.

انتهای پیام/آ

ارائه جذب تسهیلات مشاغل خانگی تا پایان سال جاری در استان خراسان شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.