نماینده، ولی فقیه در لرستان:

نمازجمعه ثمره خون شهیدان است

نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: نمازجمعه ثمره خون شهیدان است و باید با حضور در آن خون شهدا را تداوم ببخشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره مناسبت‌های هفته پیش‌رو اظهار داشت: روز دوشنبه ۲۵ محرم شهادت امام زین‌العابدین (ع) است که بعد از حادثه عاشورا بنی‌امیه یک خفقان شدید و سخت‌گیری فراوان علیه شیعیان حاکم کرده که امام سجاد (ع) در این دوره نقش‌آفرینی کرد‌ند.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) نهضت حسین (ع) را زنده نگه داشت و مسلمانان را بیدار کرده و از هر فرصتی برای بیداری امت اسلامی تلاش کرد.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: او با خطبه خود در شام با دعا و راز و نیاز خدا با دشمنان خدا مبارزه کرد، یعنی مبارزه سیاسی از قالب دعا و نیایش از سیره او است و جا دارد در این ایام صحیفه سجادیه که دعا‌های ایشان است بخوانیم که با خواندن آن متوجه می‌شویم که حضرت معارف بلند را در قالب دعا بیان کرده است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه یکشنبه ۲۳ مهرماه شهادت اشرفی اصفهانی امام جمعه کرمانشاه است، عنوان کرد: وی پنجمین شهید محراب بود که به دست منافقین کور دل به شهادت رسید.

آیت‌الله میرعمادی گفت: بعد انقلاب منافقین جنایاتی را انجام دادند و اگر بخواهیم بعد از پیروزی انقلاب سخنی بگوییم بیشترین و بدترین جنایت را بعد انقلاب در داخل کشور منافقین و در خارج کشور نیز داعش انجام داده است.

وی با بیان اینکه منافقین از آشوب و هرج و مرج شهر‌ها و کشتن مردم بی‌دفاع و بمب‌گذاری و کشتن ۷۲ انسان متعهد در یک جاانجام دادند، خاطرنشان کرد: با جنایات منافقین دستان ناپاک و آلوده آن‌ها از محراب نمازجمعه بیرون آمد و پنج امام جمعه عالم و باتقوا را در محراب عبادت شهید کردند که یکی از آن‌ها اشرفی اصفهانی است و امروز می‌توانیم ادعا کنیم که نماز‌جمعه ثمره خون شهیدان است.

امام‌جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: ماندگاری و معنویت خون شهیدان به حضور در نماز جمعه بوده و استمرار خون آن‌ها نیز حفظ قرارگاه ایمان اخلاق و تقوا است.

آیت‌الله میرعمادی یادآور شد: خون شهیدان برای این پایگاه ریخته شده و باید قدر نماز جمعه را بدانیم و با حضور در آن باعث یاس منافقین و دشمنان شویم.

وی با اشاره به دیگر مناسبت‌های پیش‌رو در این هفته، بیان کرد: روز جهانی استاندارد، نابینایان، غذا و هفته بهداشت روانی، پیوند اولیا و مربیان و تربیت بدنی و ورزش را داریم.

خطیب نمازجمعه خرم‌آباد گفت:، اما آنچه که لازم است سخن روز است که رسانه‌ها و دنیا به آن می‌پردازند و آن اعلام موضوع آمریکا نسبت به برجام و گزارشی که امروز می‌خواهددرباره  پایبندی ایران به برجام ارائه کند است.

آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: آنچه از کاخ سفید و نزدیکان ترامپ اخبار درز کرده گویای این است که ترامپ می‌خواهد یک سری سخنان واهی و کذب و افترا علیه نظام داشته باشد و از سوی دیگر نیز می‌خواهد فشار‌ها را بر ایران بیشتر کند.

وی با بیان اینکه رییس جمهور آمریکا این مدتی که سر کار آمده همانند گرگ زوزه می‌کشد و با صدای نکره حمله می‌کند، اما چنان ترسو و بزدل است که با یک تشر عقب نشینی کرده و منافع مادی خود را در نظر می‌گیرد، تصریح کرد: قطعا مواضع قلدرمابانه او هیچگونه تاثیری در اراده دولت و ملت اسلامی نخواهد داشت.

نماینده، ولی فقیه در لرستان افزود: ترامپ می‌خواهد ملت را تهدید کند در حالیکه کاخ سفید همانند تار عنکبوت سست است، او باید بداند ملت ایران ۴۰ سال امتحانش را پس داده و استقامت و ایستادگی او زبانزد است و همه نوع تحریم را تحمل کرده است.

آیت‌الله میرعمادی یادآور شد: او باید بداند مواضع ضد برجام او باعث منزوی شدن مواضع آمریکا شده و در دنیا منزوی و خار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان خیال کردند که با عهدشکنی و پیمان شکنی می‌توانند به اهدافشان برسند، گفت: آن‌ها باید بدانند که ملت ایران با صلابت هستند و مسیری که ترامپ در آن در حال حرکت است پایانی جز جهنم ندارد.

خطیب نمازجمعه خرم‌آباد، گفت: آمریکا داعش را به وجود آورد تا خیالش تا ۳۰ سال آینده راحت باشد و این در حالی است که کینه آمریکا از سپاه به دلیل مبارزه با داعش نفوذ آن در دل جوانان دنیا است.

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: اینگونه اقدامات آمریکا باعث پشیمانی آمریکا خواهد شد و پیامد پشیمان کننده داشته و ملت و دولت ایران به تناسب شرایط و موضوع گیری دولتمردان آمریکا اقدام مناسب انجام می‌دهد و همه در این مسئله یکدست بوده و صدای واحد دارند و همه محکم و قاطع در مقابل او قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به مسئله پرداخت نشدن طلب گندمکاران از سوی دولت، عنوان کرد: قریب پنج ماه از خرید گندم گذشته است، اما حدود ۶۰ درصد آن پرداخت شده و واقعا سخت است که علی رغم وعده مسئولان که به زودی مابقی آن پرداخت می‌شود، اما تا امروز عملی نشده است.

امام جمعه خرم‌آباد، گفت: کشاورزان گرفتارند و امید آن‌ها به این است که محصول را می‌فروشند، چراکه کشت دوباره شروع شده و آن‌ها برای خرید بذر سم و کود نیاز به پول دارند.

وی یادآور شد: اگر پول آن‌ها داده نشود برای کاشت جدید مشکل ایجاد شده و تاخیر در پرداخت تولید را دچار مشکل می‌کند و این در حالی است که کشاورزان واقعا از لحاظ مالی وضعیت نامناسب دارند و جا دارد مسوولین بیشتر تلاش کنند و به وعده خود عمل کنند تا هر چه زودتر کشاورزان با کشت جدید فعالیت خود را شروع کنند.

انتهای پیام/م

نمازجمعه ثمره خون شهیدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.