آب شرب مردم مشهد در خطر آلودگی

بهداشت آب شرب توسط گرد و خاکهای ایجاد شده در مجاورت تصفیه خانه شماره ۳ آب سد دوستی به مشهد مورد تهدید است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ قاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد در پیگیری حقوق عامه گفت: حسب گزارش‌های مردمی، متاسفانه در مجاورت تصفیه‌خانه شماره ۳آب سد دوستی، جاده‌ای به اسم بوفالو وجود دارد که مسیر تردد کامیون هاست و بر اثر رفت و آمد خودروهای سنگین حامل شن و ماسه، ذرات گرد و غبار مستقیماً وارد مخازن آب تصفیه خانه دوستی می‌شود.

 وی افزود: در این تصفیه خانه واقع در جاده سرخس، آب در داخل حوضچه های روباز، تصفیه و فیلتر می‌شود و آب  تصفیه شده جهت مصارف شرب به مشهد منتقل می‌شود درحالی که به‌علت وجود ریزگردها و گردوخاک مجدد آلوده می‌شود.

 بخشی محبی ادامه داد: تهدید بهداشت آب شرب توسط گرد و خاکهای ایجاد شده در مجاورت تصفیه خانه شماره ۳ آب سد دوستی به مشهد نیازمند توجه مسوولان است.

 وی گفت : متاسفانه شاهد تخریب بیش از حد منابع طبیعی و محیط زیست بودیم که علاوه بر آن سبب آلودگی هوا و آب شرب نیز خواهدشد.

 بخشی محبی گفت: جهت جلوگیری از تهدید سلامت آب، درصورت لزوم همان‌گونه که دادستانی در طوس نسبت به تعطیلی معادن غیرمجاز اقدام نمود در این خصوص نیز اقدام خواهد کرد و مانع ادامه فعالیت غیرمجاز معادن و جلوگیری از آلودگی آب و هوا خواهد شد.

 

معاون دادستان مشهد با اشاره به ماده ۱۹ قانون معادن و ماده ۶۸۸ مجازات اسلامی از متولیان امر خواست اقدامات لازم اجرایی را قبل از ورود دادستانی بعمل آورند.

 

انتهای پیام//ف.ح

 

خطر آلودگی درکمین آب شرب مردم مشهد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار