مشهد ؛

اجرای ۴۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در حاشیه شهر مشهد

استاندار خراسان رضوی از اجرای ۴۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در حاشیه شهر مشهد خبر داد .

اجرای ۴۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در حاشیه شهر مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی دیروز در بازدید از پروژه های آبرسانی و فاضلاب حاشیه شهر مشهد گفت: از سال گذشته تاکنون 200 کیلومتر شبکه فاضلاب در حاشیه این شهر اجرا شده است.


وی افزود: شرکت آبفا مشهد در زمینه ارتقای کیفیت آب نیز فعال بوده و با الگو گیری از تصفیه آب که در سال 2008 در اروپا انجام شد، تصفیه خانه شماره یک مشهد را بازمهندسی کرده است .

استاندار خراسان رضوی گفت: با این اقدام ظرفیت تصفیه آب این تصفیه خانه از 90 هزار متر مکعب در روز به 140 هزار متر مکعب رسید که اقدام شاخصی بود.

رشیدیان با بیان اینکه این بازمهندسی، صرفه جویی قابل توجه نیز به همراه داشته، افزود: با قراردادهای مرسوم امروزی ایجاد چنین تصفیه خانه ای بیش از 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد ولی شرکت آبفای مشهد با هزینه 25 میلیارد ریال این پروژه را اجرا کرد.

سید علی رضا طباطبایی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این مراسم گفت: اجرای شبکه فاضلاب در حاشیه شهر با توجه به سیاست دولت برای ساماندهی حاشیه شهر از پروژه های دارای اولویت این شرکت است.

وی افزود: با توجه به الحاق مناطقی به مشهد درسال گذشته، اقدامات لازم برای اصلاح شبکه، حفر چاه و خطوط انتقال در مناطق منفصل شهری در حال اجراست.

طباطبایی ادامه داد: خط انتقال مخزن k به L رینگ شمالی مشهد هفت هزار و 820 متر طول دارد که سه هزار و 620 متر آن اجرا شده است .
.وی گفت: شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه سیدی مشهد نیز 62 کیلومتر طول دارد که فاضلاب این منطقه را جمع آوری و به تصفیه خانه منتقل می کند.
طباطبایی افزود: با ارتقای تصفیه خانه شماره یک در بولوار شهید برونسی نیز مشکل تامین آب بخش جنوب غربی مشهد تا حد قابل قبول در سال آینده رفع خواهد شد.

هم اکنون 99.9 درصد جمعیت سه و نیم میلیون نفری کلانشهر مشهد در قالب یک میلیون و 248 هزار مشترک زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی هستند.


انتهای پیام//ف.م



99.9 درصد جمعیت مشهد زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی هستند



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.