دبیر اردوهای راهیان نور استان قم ؛

اعزام ۷ هزار نفر از استان قم به اردوهای راهیان نور

دبیر اردوهای راهیان نور استان قم از اعزام بیش از ۷ هزار نفر به این اردوی معنوی در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛سرهنگ ستار احمدوند با اشاره به افتتاح اردوی های راهیان نور سال 96 اظهار داشت: امروز مراسم افتتاح اردوهای راهیان نور در کشور در استان کرج برگزار شد و در این مراسم 200 نفر از استان قم نیز حضور داشتند که بعد از مراسم به سمت غرب حرکت کردند.

وی از اعزام 7 هزار نفر از استان قم به اردوهای راهیان نور خبر داد و افزود: امسال از استان قم 7 هزار نفر شرکت می‌کنند که 3 هزار دانش‌آموز پسر مقطع دهم و یازدهم  تا قبل از اربعین و پس‌ازآن تا دی‌ماه 4 هزار دانش‌آموز دختر به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

مسئول اردویی سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) با اعلام آمادگی از پذیرش نامحدود علاقه‌مندان به این سفر معنوی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش می‌تواند هر تعداد دانش‌آموزانی را که بخواهد به اردوهای راهیان نور اعزام کند و سپاه علی بن ابیطالب(ع) آمادگی ارائه خدمات به این کاروان‌ها را دارد.

 وی از بازدید مناطق هویزه، فتح المبین، شلمچه، بیت‌المقدس و فاو در این سفر خبر داد و خاطرنشان کرد: این سفر 4 روز بوده و دو روز آن در مناطق عملیاتی و دو روز آن در مسیر رفت‌وآمد خواهد بود.

احمدوند با اعلام جایز بودن همراه داشتن، برای دانش آموزان در این سفر گفت: هر دانش آموزان دختر را می‌تواند خواهر، مادر و یا یک خانم و هر دانش آموزان پسر را می‌تواند پدر، پسر و یک  آقا در این سفر همراهی کند تا در این سفر تنها نبوده و والدین آن‌ها با آرامش خاطر بیشتری فرزندان خود را بدرقه کنند.

وی با تأکید بر داوطلبانه بودن پرداخت هزینه‌ها عنوان کرد: این اردو هرساله صد در صد داوطلبانه و اختیاری برگزار می‌شود و دانش آموزان خودشان نیز در هزینه‌های این سر معنوی-عاشورایی مشارکت می‌کنند.

مسئول اردویی سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) امکان سفر با ماشین شخصی را نیز مطرح و تأکید کرد: اگر خانواده‌ای بخواهد با ماشین شخصی خود به این اردو بروند، با مراجعه به دفتر اردویی سپاه امریه گرفته و به سمت مناطق جنوب حرکت کند و در این مناطق امکانات پذیرایی از این خانواده‌ها محیا است.

احمدوند انگیزه افراد از این سفر را عشق امام حسین‌ (ع) دانست و گفت: هر یک از افرادی که در اردوی راهیان نور شرکت می‌کنند به واسطه علاقه به امام حسین (ع) شرکت می‌کنند و بیشتر این افراد با اعلام آمادگی برای حضور در جبهه‌ها برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) فرم مدافع حرم را نیز پر می‌کنند.

انتهای پیام/ت

7هزار از دانش آموزان قمی به اردو راهیان نور میروند

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار