قائم مقام نظارت و برنامه ریزی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت ؛

اعتماد به دانشجویان در فضا‌های دانشگاهی امری ضروری است

قائم مقام نظارت و برنامه ریزی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: اعتمادبه دانشجویان در فضا‌های دانشگاهی امری ضروری است و لازمه این اعتماد دادن فرصت اصلاح و تغییر به اوست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر حسام الدین علامه قائم مقام نظارت و برنامه ریزی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در نشست با مدیران و کارکنان دانشکده علوم پزشکی نیشابور در خطاب به مدیران و کارکنان دانشکده گفت: اعتماد به دانشجویان امری ضروری است و لازمه این اعتماد این است که اشتباه جوان را به رسمیت بشناسیم و به او فرصت اصلاح و تغییر دهیم.

وی افزود: این سلسله سفر‌های دانشگاهی که با درایت و همت معاونت فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت طراحی شده است با هدف معرفی فعالیت‌های مختلف کارشناسان و مسئولان دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی و بیان مشکلات و دغدغه‌های کانون‌های فرهنگی و دانشجویی، تشکل‌های دانشگاهی و انجمن‌های علمی و شورای صنفی دانشگاه‌ها برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: این جلسات و سفر‌های دانشگاهی به دستور دکتر هاشمی وزیر جهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور ارزیابی وضعیت سخت افزاری و نرم افزاری حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها و تعامل با روسای دانشگاه‌ها و معاونین فرهنگی و دانشجویی وهمچنین معاونین توسعه دانشگاه‌ها برنامه ریزی شده و قرار است طی سه ماه آینده از دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی سراسر کشور بازدید کنند.

قائم مقام نظارت و برنامه ریزی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت:: مقام عالی وزارت تاکید زیادی بر این دارند که در اوج دغدغه سلامت، نباید بخش فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد غفلت قرار گیرد.

دکترعلامه بر لزوم تقویت انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی وهنری در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: گام اول ما باید تشکیل کانون‌های مختلف دانشجویی و حضور پررونق درجشنواره‌ها و همچنین تقویت فعالیت‌های دانشجویان در کانون‌ها و انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها باشد و باید کاری کنیم که یک دانشجو علاوه بر درس وتحصیلی در محیط دانشگاهی خود فعالیت‌های فوق فرهنگی داشته باشد و همین امر باعث می‌شود که دانشجویان تک بعدی پرورش داده نشود و به سمت چندبعدی شدن حرکت کنند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم امروز ایران پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد راهش این است که دانشجویان با روحیه حریت پرورش بیابند و تفکر انتقادی داشته باشند و قدرت حل مساله داشته و هویت حرفه‌ای و شغلی، شخصیت اجتماعی و فرهنگی خود را در دانشگاه در کنار بحث درس، ارتقا دهند.

انتهای پیام //س. ح.
 


برگزاری نشست با مدیران و کارکنان دانشکده علوم پزشکی نیشابور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار