همكارى پژوهشكده معتمد جهاددانشگاهى و هلند در درمان سرطان با سلول درمانى

مسئول گروه سلول‌درمانی پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهى از همكارى ايران و هلند در زمينه سلول درمانى سرطان خبر داد.

همكارى پژوهشكده معتمد جهاددانشگاهى و هلند در درمان سرطان با سلول درمانىبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رامین صرامی فروشانی، مسئول گروه سلول‌درمانی پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهى در حاشیه افتتاحیه کنگره سه گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، با اشاره به همكارى ايران و هلند در حوزه سرطان گفت: جهاددانشگاهى همكارى مستوكى در زمينه سلول درمان سرطان آغاز كرده است.

مسئول گروه سلول‌درمانی پژوهشکده معتمد ادامه داد: ما در زمینه کار با سلول‌های دندرتیک و رفتار این سلول‌ها در مواجهه با عوامل بیماری‌زا، کار مشترکی را با يك مرکز سرطان در هلند آغاز کردیم و تصميم داريم در حوزه سلول درمانی سرطان كه يكى از درمان هاى روز دنياست با استفاده از سلول‌های دندرتیک کار کنیم.

وی تصریح کرد: بحث ایمنی‌درمانی سرطان مدت‌هاست که در دنيا مورد توجه قرار گرفته است و در این حوزه کار با سلول‌های دندرتیک نويدبخش روش هاى درمانى جديد سرطان است.

صرامی فروشانی افزود: سلول‌های دندرتیک دسته‌ای از سلول‌های ایمنی هستند که نقش یک فرمانده را بازى می‌کنند که چگونه باقی سلول‌ها و سیستم‌های ایمنی علیه سلول‌های سرطانی کار کنند.

عضو مركز تحقيقات سرطان در هلتد ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه سرطان و تخصص هلند در زمینه ایمنی درمانی و کار با سلول‌های دندرتیک این پروژه در پژوهشكده معتمد راه اندازى شده و در تلاشيم تا اين روش درمانى را به سرانجام برسانیم.

 

انتهای پیام/

نگره سه گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار