تولید حسگر‌های گازی توسط جوانان مخترع کشور

یک فارغ التحصیل کارشناسی ارشد پژوهشگاه مواد و انرژی، موفق به ارائه طرح نانویی حس‌گر‌های گازی "CO "شده است.

تولید حسگر‌های گازی توسط جوانان مخترع کشوربه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فناوری نانو به عنوان یکی از مهمترین و فعال‌ترین حوزه‌های علم و فناوری در ایران شناخته می‌شود. فناوری که روند رشد خود را به خوبی طی می‌کند و هر روز شاهد تولید محصولات و اختراعات جدید جوانان در این حوزه هستیم.

سید سجاد سبط احمدی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد پژوهشگاه مواد و انرژی، موفق به ارائه طرح  نانویی حس‌گر‌های گازی "CO "شده است.

در این طرح با استفاده از نانو ذرات پلاتین و کربن نانو تیوب، الکترود‌ها ساخته و لایه نشانی شدند و در نتیجه باعث ایجاد روشی نوین مبنی بر اعمال میدان الکترونیکی شده‌اند و قرار بر این است که این طرح با نصف قیمت تجاری در داخل کشور تولید شود. حس‌گر گازی تولید شده  بسیار کارآمد و مفید است و به این دلیل اهمیت حس گرهای گازی در معادن، این طرح کارایی بالایی دارد.

مجری و طراح این حسگر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص حمایت‌هایی که از او شده است گفت: پروژه من بصورت دانشجویی انجام گرفت و بر همین اساس  مبلغ 2 میلیون و چهارصد هزار تومان نقدا به این طرح تعلق گرفت و همچنین از سوی ستاد نانو فناوری مبلغ ۱۲ میلیون به این طرح کمک شد.

نبود سرمایه‌گذار مهمترین دغدغه مخترعین داخلی

این حمایت‌ها در حالی انجام گرفته است که هنوز مشکلات بسیار دیگری بر سر راه دانشجویان و مخترعین  وجود دارد مشکلاتی که اگر حل شوند دغدغه بسیاری از جوانان مخترع حل خواهد شد و نتیجه حل مشکل آنها  پیشرفت کشور خواهد بود. به گفته مخترعین اساسی‌ترین دغدغه و مشکل در این حوزه سرمایه گذاری است زیرا بدون اینکار طرح‌هایشان به  بازار و صنعت وارد نمی‌شوند.

90 میلیون تومان هزینه دریافت استاندارد بین‌المللی اختراع

سبط احمدی در این خصوص اظهار کرد: اختراع‌ها و طرح‌ها باید استاندارد بین المللی را دریافت کنند و این استاندار‌دها به حدود ۹۰ ملیون تومان پول احتیاج دارد تقاضای ما از ستاد نانو و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور داریم این است که ما را برای ورود به صنعت ما حمایت کنند.


وی ادامه داد: نمونه اولیه و پایلوت این طرح  را با هزینه شخصی خودمان تولید کردیم و برای تجاری‌سازی کردن به حمایت‌های بسیار زیادی احتیاج است البته به ما پیشنهاد شده که اگر گواهی نانو مقیاس را اخذ کنیم کمک‌هایی در جهت رفع مشکلات و صنعتی شدن طرح‌ها خواهد شد.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار