مشارکت خیران برای ساخت مدارس کهگیلویه

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام ولنده درمجلس گفت: مدارس 6 کلاسه ابتدایی روستاهای بی منجگان و سرپری کهگیلویه با مشارکت "بنیاد خیریه برین" به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عدل هاشمی پور نماینده شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام ولنده در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره برداری از این مدارس گفت: مدرسه روستا‌های سرپری و بی منجگان با مشارکت خیران با زیربنای ۶۰۰ متر و ۴۵۰ میلیون تومان هزینه ساخته شد.

هاشمی پور افزود: ساخت مدرسه سه کلاسه سادات امامزاده علی (ع) نیزبا مشارکت خیران و نوسازی مدارس استان در دست اقدام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم توسعه مشارکت‌های مردمی و استفاده از این ظرفیت‌ها را برای توسعه آموزش از برنامه‌های دولت برشمرد و گفت: برگزاری چهار جشنواره استانی باتعهد مشارکت ۶۴ هزار میلیارد تومانی خیران از دستاود‌های این برنامه است.

هادی زارع پور با بیان اینکه اعتبارات دولتی آموزش و پرورش به تنهایی جوابگوی مطالبات مردم در حوزه آموزش نیست افزود: در چند سال اخیر با کمک خیران هزار و ۲۸۰ کلاس درس برای دانش آموزان استان ساخته شده است.

وی ادامه داد: اعتبار هزینه شده توسط خیران برای این دو مدرسه یک میلیارد تومان است.

مدیر کل نوسازی استان نیز گفت: امسال ۵۵ کلاس درس به فضای آموزشی استان افزوده شد که بیشتر این کلاس‌ها خیر ساز بودند.

مدیر کل مشارکت‌های مردمی و نهاد‌های سازمان نوسازی مدارس کشور نیز گفت: مهرماه امسال بیش از ۵۰ درصد فضا‌های آموزشی که افتتاح شده توسط خیران احداث شده است.

شیرزاده افزود: از مهر ماه سال گذشته تاکنون ۵ هزار کلاس آموزشی به فضای آموزشی کشور اضافه شده که بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ کلاس توسط خیرین ساخته شده است.

 

انتهای پیام/ش

ساخت مدارس کهگیلویه به همت خیران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.