مشارکت بانک آینده در ساخت مدرسه مادوان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: مدرسه ۶ کلاسه ابتدایی مادوان شهرستان بویراحمد با مشارکت بانک آینده کشور به بهره برداری رسید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  جهان محرابی  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع و با زیربنای ۶۵۰ مترمربع فضای آموزشی در کمتر از چهار ماه به بهره برداری رسید.

وی افزود: کارساخت این فضای آموزشی با مشارکت بانک آینده و با هزینه ۱۲ میلیارد ریال انجام شد.

محرابی ادامه داد: این مدرسه همچنین دارای امکانات و تجهیزات روز از جمله محوطه سازی، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی و کتابخانه است.

بیش از پنج هزار دانش آموز در مادوان‌های علیا و سفلی شهرستان بویراحمد تحصیل می‌کنند.

عضو هیات مدیره بانک آینده کشور در آیین بهره برداری از این فضای آموزشی گفت: تاکنون هشت مدرسه با زیربنایی افزون بر هفت هزار مترمربع در مناطق و شهرهای کمتر برخوردار کشور توسط این بانک ساخته شده است.

علی اکبر اصغری افزود: با توجه به رویکرد مدرسه سازی بانک آینده کشور،ساخت هشت مدرسه دیگر در دستور کار قرار گرفته که ظرف سال تحصیلی جدید عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: تاکنون ۲۵۱۱ کلاس درس در استان توسط خیران و بانک‌ها ساخته شده است.

هادی زارع پور افزود: ۹ مدرسه در قالب بیش از ۸۰ کلاس درس از این تعداد توسط بانک‌های استان ساخته شده است.

وی ادامه داد: افزون بر ۲۴۰ مدرسه فرسوده و غیر مقاوم با هزار و ۳۹۸ کلاس درس در استان نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند.

زارع پور گفت: ۲ هزار و ۹۴۴ آموزشگاه با هشت هزار و ۴۴۰ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد افزون بر ۲ هزار مدرسه کمتر از ۱۵ دانش آموز در آن تحصیل می‌کنند.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.