موفقیت طرح بین المللی مبارزه با تولید و توزیع قاچاق کالا در فضای سایبری

با تلاش کارشناسان پلیس فتا خراسان رضوی در طرح بین المللی مبارزه با تبلیغ و فروش دارو‌های قاچاق و اقلام غیر بهداشتی در فضای سایبری پانجی آ. ۱۰ " به ارزش پنج میلیاردو هشصت میلیون ریالی کشف و توقیف گردید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:: از ابتدای شهریورماه سال جاری و همزمان در بیش از ۱۲۳ کشور جهان و سراسر استان‌های کشور با بهره گیری از حداکثر توان وظرفیت پلیس فتا دهمین مرحله از طرح مبارزه باتهیه و توزیع انواع دارو‌های قاچاق دارو‌های تقلبی و غیرمجاز بهداشتی توسط پلیس فتا استان به مرحله اجرا درآمد.

 سردار قادر کریمی افزود: در دهمین مرحله از اجرای طرح پانجی. آ. با موضوع مبارزه با تبلیغ و فروش دارو، مکمل‌های غذایی و اقلام آرایشی وبهداشتی که در بستر فضای سایبری طی رصد و پایش شبانه روزی فضای سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا، بیش از یک هزار صفحه اینترنتی اعم از وب سایت، وبلاگ و کانال‌های تلگرام و صفحات اینستاگرامی و... که در زمینه تبلیغ وفروش دارو‌ها فعالیت داشتند شناسایی شدند.

وی گفت: تا کنون ۱۲۳ متهم شناسایی و به پلیس فتا منتقل شدند و هم زمان مکان‌های فعالیت متهمین و مقادیر قابل توجهی اقلام قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی و تاریخ گذشته مشتمل بر ۹ هزار ۳۰۰ قلم انواع اقلام آرایشی و بهداشتی، دارو‌های دست ساز، مکمل‌های ورزشی، کرم‌ها و روغن‌های دست ساز و دارو‌های مخدر و جنسی لوازم و آلات استعمال مواد مخدر صنعتی به ارزشی تقریبی پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط و انبار تعدادی از آن‌ها با هماهنگی قضایی پلمپ شد.


فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در خلال عملیات‌های بی وقفه افسران پی جو، تعداد دو دستگاه خودرو سواری مورد استفاده متهمین به همراه یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز کشف و توقیف گردید.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: در نهایت متهمین دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مقدس معرفی که در حال حاضر برای متهمین قرار مناسب صادر و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

وی در رابطه با شناسایی برخی مجرمین که حوزه جغرافیایی جرم آن‌ها خارج از استان بود، افزود: مستندات و مشخصات شناسایی شده برخی از مجرمین به پلیس فتا محل فعالیت آن‌ها در سایر استان‌ها جهت پیگیری لازم ارجاع شده است.

وی افزود: به منظور حفظ سلامت و تندرستی افراد جامعه به کاربران فضای سایبری فریب دسترسی راحت و ارزان به برخی اقلام، کالا‌ها و .. که توسط افراد کلاهبردار در فضای سایبری تحت عناوین مختلفی پیشنهاد می‌گردد را نخورده و دارو و سایر نیاز‌های دارویی را از فضای سایبری تهیه نکرده و چنانچه مواردی را در اینترنت و فضای سایبری مبنی بر فروش و توزیع دارو و اقلام ممنوعه بهداشتی را مشاهده نمودند به ادرس www.cyber.police.ir بخش گزارشات مردمی ارجاع دهند.

شایان ذکر است فروش دارو و اقلام درمانی در فضای سایبری بدون هماهنگی و تایید وزارت بهداشت و درمان قابل پیگیری و جرم است.
انتهای پیام //ز.ج
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار