رئیس اداره کار و تعاون شهرضا:

ضرورت ایجاد بازارچه مشاغل خانگی در شهرضا

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا گفت: ایجاد بازارچه مشاغل خانگی در شهرستان شهرضا یک ضرورت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی اباذری با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی، اظهار داشت: برای طرح‌های مشاغل به صورت مستقل 20 میلیون اعتبار تخصیص پیدا می‌کند و فرد باید طرح توجیهی ارائه دهد، بعد از آن طرح برای تائید به استان فرستاده می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت شهرستان در مشاغل خانگی سفال و سرامیک است، افزود: 40 درصد اعتبارات مشاغل خانگی سرمایه در گردش و 60 درصد آن ثابت است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا با اشاره به توزیع بانکی درباره توزیع اعتبارات، تأکید کرد: بانک ملی 2 هزار و 593 میلیون ریال اعتبار، بانک ملت 4 هزار و 926 میلیون ریال، بانک مسکن 972 میلیون ریال، بانک رفاه 2 هزار و 917 میلیون ریال، بانک کشاورزی هزار و 620 میلیون ریال و بانک توسعه تعاون 972 میلیون ریال اعتبار برای مشاغل خانگی دارند.

وی با انتقاد از اینکه شهرداری مکانی را برای بازارچه مشاغل خانگی اختصاص نداده است، تأکید کرد: ایجاد بازارچه مشاغل خانگی چندین بار جزو مصوبات کارگروه اشتغال بوده و باید این بازارچه ایجاد شود.

اباذری با تأکید بر اینکه شهرداری باید ایجاد بازارچه فروش تولیدات مشاغل خانگی را در اسرع وقت در اولویت کاری خود قرار دهد، بیان داشت: ایجاد بازارچه فروش تولیدات مشاغل خانگی شهرستان علاوه بر دسترسی آسان خریداران زمینه را برای ایجاد درآمد پایدار برای فعالان بخش مشاغل خانگی در شهرستان فراهم می‎کند.

وی با اشاره به طرح کارورزی، مطرح کرد: با توجه به فصل اعتبارات و سهمیه شهرستان، برای هر دستگاه یک سهمیه تعریف کرده‌اند که تعداد واحدهای پذیرنده برای صنعت 25 واحد با حداقل 50 کارورز است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.