رها کردن جغد انباری در طبیعت

شهروند فسایی یک جغد انباری را تیمار و در طبیعت رها کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شهروند فساییحدود یک ماه قبل یک جغد انباری را در یکی از مناطق بافت فرسوده فسا که در حال تلف شدن بود پیدا و تحویل یکی از همیاران محیط زیست می‌دهد.

حالا این جغد انباری پس از یک ماه نگهداری و مراقبت و کمک‌های دامپزشک مداوا شد.

امین صفری همیار محیط زیست که خود یکی از اصناف و کسبه شهرستان فسا است، گفت: ۵ سالی است که با کمک دوستان خود، با اداره محیط زیست فسا همکاری می‌کنیم و دوستدار و همیار محیط زیست هستیم و تا کنون بیش از ۱۰ پرنده و حیوانات دیگر را درمان و در منطقه حفاظت شده رها سازی کرده ایم.

هرمزی رئیس اداره محیط زیست فسا نیز بیان کرد: بیماری و بی حالی جغد انباری سبب شد تا تعدادی از همیاران محیط زیست با تهیه غذا و قطره‌های تقویتی به وضعیت این پرنده زیبا رسیدگی و از تلف شدنش جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: پس از یک ماه تلاش، این پرنده بهبود یافت و امروز این پرنده در منطقه حفاظت شده میانجنگل رها سازی شد.

جغد انبار جغدی است درازپا، با بال‌های گسترده، رنگ روشن و دم تقریباً مربعی. بسته به زیرگونه، طول آن ۲۵ تا ۴۵ سانتی‌متر و پهنای بال آن ۷۵ تا ۱۰۰ سانتی‌متر است. به هنگام پرواز می‌توان آن‌ها را از روی حرکات موجی و پا‌های پوشیده از پر آویزان، از جغد‌های عادی تشخیص داد.

این جغد همانگونه که از اسمش پیدا است در انباری‌ها و بافت‌های مسکونی فرسوده و قدیمی و جا‌های نمناک زندگی می‌کند و خوراکش موش است.

انتهای پیام/ن

تیمار جغد و رهاسازی در طبیعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار