امروز صبح؛

مانور پدافند غیرعامل در مدارس لرستان اجرا شد

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در مراسم نمادین هفته پدافند غیرعامل از اجرای این مانور در کلیه مدارس هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: آمادگی در دانش آموزان برای مقابله با خطرات احتمالی در مواقع بحرانی از اهداف عمده این مانور سراسر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  خدا نظر دریکوند،مدیرکل آموزش‌وپرورش استان  لرستان  صبح امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان بهار ناحیه دو خرم‌آباد آسیب‌پذیری مردم را در حوادث و بلایا یک آسیب جدی برشمرد و افزود: باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که مردم در مواقع بحرانی کمک کنند تا امدادگران و مسئولین ذی‌ربط بتوانند اقدامات کمک‌رسانی و امداد را انجام دهند.

وی افزود: در بسیاری از حوادث تجمع بیش‌ازحد مردم کار امدادرسانی را با مشکل مواجه می‌کند و عملاً خود زمینه‌ساز مشکلات بیشتری می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان، فضاهای مجازی را آسیب دیگری برشمرد که جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند و ادامه داد: مدیریت اصولی بر این فضاها می‌تواند مانع از آسیب‌های احتمالی شود.

وی افزود: برخی از بازی‌های اینترنتی و فضاهای مجازی ممکن است با هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی ما مغایر باشد و باید این آگاهی به دانش آموزان داده شود تا بتوانند از آسیب‌های آن در امان بمانند.

دریکوند گفت: هیچ فرهنگی در جامعه نهادینه نمی‌شود؛ مگر اینکه از مدرسه و با دانش آموزان شروع شود.

وی به بی‌تحرکی و چاقی دانش آموزان هم اشاره کرد و گفت: ورزش نکردن، استفاده از تنقلات و غذاهای غیرسالم تهدیدی جدی برای دانش آموزان است و باید در این رابطه بیشتر فرهنگ‌سازی شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان  لرستان گفت: عدم استحکام مدارس و تخریبی و غیر مقاوم بودن قریب به 30 درصد از مدارس معضل دیگری است که می‌تواند آسیب را در مواقع بحران دوچندان کند و باید در این زمینه هم مسئولین و متولیان کمک کنند تا آموزش و پرورش بتواند به نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس بپردازد.

وی در پایان سخنان خود بر این نکته تأکید کرد که انجام مانور پدافند غیرعامل در مدارس می‌تواند حساسیت‌ها را بالا برده و توجه و آگاهی را در این خصوص افزایش دهد.

شایان ذکر است که در این مانور که معاون سیاسی؛ امنیتی و اجتماعی و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، رئیس و کارکنان حراست، آموزش‌وپرورش لرستان، مدیر، معاونین و کارکنان ستادی آموزش و پرورش ناحیه دو، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه حضور داشتند، نیروهای اورژانس، آتش‌نشانی و هلال‌احمر با مشارکت دانش آموزان به اجرای مانور پرداختند.

انتهای پیام/د

اجرای مانور پدافند غیرعامل در مدارس لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.