"الهام غفاری" افتخار تیراندازی با کمان آذربایجان غربی

الهام غفاری قره باغ یکی از بانوان پرافتخار آذربایجان غربی می‌باشد که با تلاش بسیار توانسته است به عنوان عضو تیم ملی تیراندازی با کمان سنتی کشور فعالیت کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛«الهام غفاری قره باغ» یکی از بانوان پرافتخار آذربایجان غربی می‌باشد که با تلاش بسیار توانسته است به عنوان عضو تیم ملی تیراندازی با کمان سنتی کشور فعالیت کند. برای آشنایی با این بانوی پرتلاش استان با وی به گفت و گو می‌پردازیم:

از چه زمانی فعالیت در رشته تیراندازی با کمان را آغاز کرده اید؟

بنده از سال ۸۸ فعالیت خود را در رشته تیراندازی با کمان آغاز کردم، اما پس از یک سال وقفه دوباره فعالیتم را از سر گرفتم و با تلاش بسیار توانستم در سال ۹۴ عضو تیم ملی تیراندازی با کمان سنتی کشور باشم.

آیا به غیر از تیراندازی با کمان در رشته ورزشی دیگری نیز فعالیت دارید؟

بله. بنده علاوه بر تیراندازی با کمان در رشته ریکرو و کامپوند نیز فعالیت دارم که در این رشته‌ها نیز چندین مقام قهرمانی استانی و منطقه‌ای در کارنامه ورزشی خود به ثبت رسانده ام.

مشوق اصلی شما در ادامه فعالیت در ورزش چه کسی است؟

مشوق اصلی بنده در تمام مراحل فعالیتم، دخترم ستایش و همسرم می‌باشند که اگه صبر و حمایت‌های این عزیزان نبود، رسیدن به این مقام‌های والا نیز برایم غیرممکن بود. همسر بنده هم نقش مربی و هم نقش مشوق اصلی را برایم ایفا کردند و در تمام تمرینات بنده با شوق و اشتیاق حاضر بودند. جا دارد که از مربی‌های گرامی آقای تیمورزاده و آقای صدر کریمی که در این راه بسیار زحمت کشیدند و همچنین مربی بسیار ارزشمند تیم ملی جناب اقای عباسنژاد تشکر ویژه‌ای نمایم.

آخرین مقام کشوری که در تیراندازی با کمان کسب کرده اید چه بوده است؟

امسال مقام سوم کشوری را در مسابقات قهرمانی کشور که به میزبانی مراغه برگزار شد را کسب کردم. همچنین در سال جاری سه دوره به اردوی تیم ملی دعوت شدم که اولی در گلستان، دومی در مراغه و سومی در اردبیل برگزار گردید. در مسابقات درون اردویی که در مراغه و اردبیل برگزار شد توانستم مقام نخست را بین اردونشین‌ها که بیش از ۲۰ نفر بودند کسب کنم. این در حالی است که برای مسابقات جهانی مجارستان آماده رقابت بودیم، اما متاسفانه چند هفته مانده با مسابقات اعلام کردند که برگزاری مسابقات کنسل شده است. بنده در کنار بازیکنی، نایب رئیس هیات تیراندازی با کمان استان را نیز عهده دار هستم. علاوه بر آن داوری و مربیگری درجه سه تیراندازی با کمان دارم. دختر بنده نیز در همین رشته فعالیت می‌کند و در سال جاری در مسابقات قهرمانی نونهالان کشور در تبریز مقام سوم را کسب کرده است.

برنامه شما برای ادامه فعالیت در رشته تیراندازی با کمان چیست؟

اکنون نیز طبق برنامه‌ای که مربی تیم ملی برنامه ریزی کرده است تمرین می‌کنم و رکورد‌های کسب کرده را برایشان ارسال می‌کنم. ماه آینده مسابقات بین المللی در شهر جلفا برگزار خواهد شد که قبل از این مسابقات نیز اردوی آمادگی خواهیم داشت. بعد از مسابقات بین المللی جلفا، مسابقات بین المللی ترکیه را پیش رو داریم.

آیا مشکلی در تامین هزینه‌های تیر و کمان خود دارید؟

اردو که دعوت شدم اداره تربیت بدنی هزینه خرید کمان را پرداخت کرد و شهرداری هم هزینه تیرهارا پرداخت کرده که جای تشکر دارد. البته مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان خانم مومن و امامی نیز بسیار از بنده حمایت کردند و همیشه پیگیر وضعیت بنده در اردو‌ها بودند. از حمایت‌های رییس کمیته کمان سنتی کشور اقای عباسپور هم تشکر میکنم که همیشه از ما حمایت کردند و در تمام اردو‌ها کنار ما بودند و وجودشان باعث دلگرمی بچه‌ها بوده است. تنها یک مشکل اساسی که وجود دارد این است که اسپانسری برای تهیه تجهیزاتم به خصوص تیر‌ها وجود ندارد، زیرا تیر ها، ناک‌ها و پر‌ها مصرفی هستند و در تمرینات یا خراب می‌شوند یا می‌شکنند و هر دفعه باید نزدیک به یک میلیون تومان هزینه کنم تا بتوانم در اردو‌های تیم ملی شرکت نمایم.

تیراندازی با کمان را در یک جمله توصیف کنید

تیراندازی با کمان رشته بسیار آرامبخش و مفرحی می‌باشد که به بخشی از زندگی بنده تبدیل شده و جدایی از اون رو هرگز تصور نمیکنم و دوست دارم نتیجه تلاشهایم را به زودی در مسابقات بین المللی ببینم.

انتهای پیام/م

تلاش بانوی ارومیه ای برای کسب مدال  مسابقات بین المللی تیراندازی با کمان ترکیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.