شور حسینی، پیامی برای جهانیان

امام جمعه سوسنگرد گفت: در حال حاضر شبانه روزی مواکب حسینی که بیشتر حضور جوانان را شاهد هستیم، و این عشق و شور حسینی بزرگ‌ترین پیام را برای تمامی جهانیان دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام علی شمیلی، امام جمعه سوسنگرد بیان داشت: در رفتار و منش مردم عرب سوسنگرد و شهرستان دشت آزادگان می توان مهمان نوازی و عشق به امام حسین (ع) را درک کرد.

وی افزود: پیاده روی اربعین حسینی باعث معرفی آرمان امام حسین(ع) برای کل جهان می شود.

امام جمعه دشت آزادگان تصریح کرد: تأثیر این حرکت پیاده روی حسینی نسبت به مردم و کشورهای جهان اسلام و استکبار جهانی این است که بگوییم امام حسین (ع) هنوز شناخته نشده و این حضور ۳۰ میلیونی در یک روز هر چند باشکوه است ولی کافی نیست.

شمیلی ادامه داد: به هر حال چند میلیارد جمعیت در جهان داریم و باید نیمی از آن ها امام حسین (ع) را کاملا بشناسند که اینطور نیست. این حرکت پیاده روی حسینی به همه جهانیان اعلام می کند که حسینی در کار هست و با چه اهداف و آرمانی خون خود را بر شمشیر استکبار زمان خود امویان و یزید به پیروزی رساند.

وی بیان کرد: با این حرکت خوب مردم ایران به ویژه طریق الحسین به سمت کربلا این پیام را دارد که همان روزی که مقام معظم رهبری فرمودند «مغناطیس حسینی شروع شد» در واقع در این اربعین حسینی نمود پیدا کرد.

امام جمعه سوسنگرد در پایان گفت: این حرکت پیاده روی آرمان و اهداف امام حسین (ع) و همچنین علت شهادت این امام را به همه مردم جهان معرفی می کند.

انتهای پیام/م

تلاش برای خدمات رسانی به زائران اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.