راستاد خبر داد:

فردا ؛بزرگترین محموله گندم ترانزیتی وارد کشور می شود

معاون راه و شهرسازی گفت:فردا ؛بزرگترین محموله گندم ترانزیتی به مقصد افغانستان وارد کشور می شود.

کباری / به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ؛محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه دیدار" وزیر راه وشهرسازی کشور با وزیر راه وشهرسازی قطر" در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم  برای پذیرش کشتی ها در بندر چابهار فراهم شده است، گفت: با ارائه خدمات مناسب در این بندر سعی خواهیم کرد مسیر مناسبی را برای ترانزیت کالاها در جنوب شرق آسیا و افغانستان بازکنیم.

وی تصریح کرد: توسعه زیربناها، روبناها و تجهیزات بندر چابهار در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با ارائه خدمات مناسب در این بندر شاهد تداوم ورود کشتی های ترانزیتی باشیم.

راستاد با تأکید بر اینکه باید به بهره برداری حداکثری ازظرفیت های ایجاد شده به منظور  توسعه بنادر  دست یابیم ،افزود:در این خصوص سازمان بنادر سعی خواهد کرد ،با بهترین کیفیت و حداکثر سرعت ،محموله های کشتی را در بندرچابهار تجهیز کند تا این کشتی های ترانزیتی به سمت افغانستان مسیر خود را طی کنند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به توافق نامه موجود برای سرمایه گذاری در بندر چابهار، افزود:هم اکنون با کشور هندوستان توافق نامه ای را امضا کرده ایم تا ترانزیت کالا از مسیر های مختلف به مقصد کشورهای شرق آسیا هدایت شوند.

وی با بیان اینکه  هم اکنون بیشتر سرمایه گذاری های در بنادر توسط سرمایه گذاران داخل کشور انجام می شود ،افزود: این سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی به عنوان مهمترین بندر تجاری کشور از لحاظ کانتینتری صورت می گیرد.

راستاد ادامه داد:هم چنین از ظرفیت های خارجی و داخلی برای انتقال تجهیزات مدیریتی و نرم افزاری در بندر شهید رجایی استفاده می کنیم.

 کاهش 10 درصدی تلفات سوانح دریایی

وی در خصوص کاهش تلفات سوانح دریایی گفت: یکی از اقدامات سازمان دریانوردی افزایش ایمنی ناوگان دریایی کشور است و از  لحاظ اینکه مقررات ایمنی افزایش یابد اقدامات گسترده ای صورت گرفته است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: هم اکنون با کاهش 10 درصدی سوانح دریایی روبه رو هستیم که این خود زمینه ساز ارتقای کمی و کیفی بخش های ایمنی شده است.

پیاده سازی سامانه جامع دریایی در آینده نزدیک

مدیر عامل سازمان بنادر همچنین  از پیاده‌سازی سامانه جامع دریایی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این پروژه یکی از طرح‌های بسیار مهم سازمان بنادر قلمداد می‌شود که در صورت اجرا و پیاده سازی درست، می‌تواند در فرآیند دریایی کشور مؤثر باشد.

وی در ادامه از دو معاونت امور دریایی و مهندسی و امور زیربنایی و این سازمان خواست تا در خصوص عملیاتی‌سازی و اجرای اصولی این سامانه، اهتمام جدی داشته باشند.

راستاد با اشاره به پروژه آزادسازی خدمات دریایی به عنوان یکی دیگر از طرح‌های سازمانی، نشست هماهنگی مدیران ارشد سازمان را در جهت رفع مسائل و مشکلات و انتقال تجربیات موفق مؤثر دانست.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به بروز تحولات مهم در صنعت بندری و دریایی افزود: توجه مدیران به تحولات جدید و آخرین تغییرات در صنعت دریایی و دریانوردی دنیا، می‌تواند در جهت ارتقای آگاهی و دانش مدیران سازمان مهم و مؤثر باشد.

وی در ادامه با تأکید بر سازماندهی امور قرارداد‌های سازمان بنادر اظهار کرد: فرایند انجام مناقصات و تکمیل مستندات در سازمان باید به صورت متمرکز و بر اساس فرایند مشخصی انجام شود.

انتهای پیام /

پیاده سازی سامانه جامع دریایی در آینده نزدیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار