محبی‌نیا بعد از قرائت گزارش شش ماهه سوم برجام:

آمریکا به شارلاتان بازی‌ خود در برجام ادامه دهد، به سرعت از این توافق خارج می‌شویم

نماینده میاندوآب گفت: اگر آمریکایی‌ها بخواهند از این قرارداد خروج پیدا کنند و به شارلاتان بازی‌های خود ادامه دهند، ما نیز به سرعت از این توافق خارج خواهیم شد.

آمریکا به شارلاتان بازی‌ خود در برجام ادامه دهد، به سرعت از این توافق خارج می‌شویمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب  بعد از قرائت گزارش شش ماهه سوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام در صحن علنی امروز (چهارشنبه، 10 آبان ماه) گفت: در رابطه با موضوع ایران و آمریکا و مسائل مربوط به بحث‌های اروپا شش وضعیت به وجود آمده که بنده فکر می‌کنم برای آنکه بتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم، نیازمند 6 راهبرد اساسی هستیم.

وی افزود: مسئله اول آن است که رفتار دولت و ملت ایران و مباحث مربوط به مسائل هسته‌ای سنجیده و معقول بوده و اروپایی‌ها در مواضع ظاهری آمریکا را به حفظ برجام تشویق می‌کنند، اما در نشست‌های خصوصی و محرمانه آمریکایی‌ها را به نقض برجام وامی‌دارند.

محبی‌نیا تصریح کرد: ملت و دولت ایران و حاکمیت در جمهوری اسلامی به برجام و مذاکرات آن اهمیت قائل است و از آن خارج نخواهد شد، اما اگر آمریکایی‌ها بخواهند از این قرارداد خروج پیدا کنند و به شارلاتان بازی‌های خود ادامه دهند، ما نیز به سرعت از این توافق خارج خواهیم شد.

وی ادامه داد: دیپلماسی هوشمند و عالمانه و متکی به ارزش‌های ملت ایران حاصل وضعیتی است که ما آن را مدیریت می‌کنیم.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب بیان کرد: عراقچی و وزارت امور خارجه باید گفتمان را احیا کنند، چرا که آمریکایی‌های بدبخت دائم بر اثر سیاست‌های زورگویانه سوخته‌اند که می‌توان به جنگ جهانی اول و دوم اشاره کرد و اکنون نیز در مسئله داعش و تروریسم افراطی اروپا بیشتر از آمریکا در معرض آسیب قرار دارد.

وی ادامه داد: چینی‌ها باید بدانند دورانی که خود را به خواب می‌زدند به سر آمده، چرا که در صورت ادامه این وضعیت آشفتگی جهان را خواهد گرفت.

محبی‌نیا تأکید کرد: ملت و دولت‌های مستقل در خاورمیانه باید بدانند که منشأ تروریست و ناامنی آمریکاست و بسیاری از کشورهای قومی و قبیله‌ای نمی‌گذارند که ملت‌هایشان از این مسئله خبردار شوند. طالبان، القاعده و داعش و تمام گروه‌های تکفیری و افراطی مولود سیاست‌های کثیف آمریکا است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب افزود: خاورمیانه و مردم آن بدانند که ترامپ با هوچی‌گری تا به حال 800 میلیارد دلار از عربستان، امارات و برخی کشورهای عربی به دست آورده و به آمریکا برده است و باید بر سر مردم خاورمیانه بمب فرود بیاید. 

محبی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: ما تحت هیچ شرایطی در رابطه با منافع ملی کوتاه نخواهیم آمد و مولفه‌های مؤثر و قدر ما منافع ملی، ولایت، دولت و ملت و سپاه و ارتش و تک‌تک مردم ما در ایران و خارج از کشور هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار