معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

تا پایان برنامه ششم توسعه ۴۰۰ هزار شغل در روستا‌هاایجاد می شود

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در طرح روستا تعاون ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاراز صندوق توسعه ملی تا پایان برنامه ششم توسعه به تعاونی‌های روستایی اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ کلانتری در نشست فرمانداران و هیات رییسه و نمایندگان اتاق تعاون خراسان رضوی با بیان اینکه با با اجرای این طرح تا پایان برنامه ششم ۴۰۰ هزار شغل در روستا‌ها ایجاد می شود افزود: این اعتبار از طریق چهار بانک عامل توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق توسعه کار آفرینی برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها اعطا می‌شود.


وی گفت: در این طرح ۱۱ هزار میلیارد تومان به مدت ۹ سال بصورت سرمایه در گردش برای تعاونی‌های روستایی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در مرحله نخست این طرح یک هزار تعاونی در هزار روستا با اشتغال هر تعاونی برای ۲۰ نفر آماده ارایه تسهیلات است .

کلانتری گفت: این تسهیلات در طرح روستا تعاون با اولویت تعاونی‌های موجود در بخش‌های کشاورزی، صنعت، صنایع دستی وگردشگری واگذار می‌شود.

سرپرست اقتصادی استانداری خراسان رضوی هم در این نشست هم گفت: در برنامه ششم توسعه استان بدنبال اهداف اقتصادی و رشد آن است که مهمترین اهداف کاهش نرخ بیکاری تا ۷ درصد، رشداقتصادی تا ۸ و هفت دهم درصو و افزایش صادرات تا ۳ و نیم میلیارد دلار هستیم.

علی رسولیان افزود: برای رسیدن به این هدف نیازمند ۶۳ هزار میلیارد تومان سرمایه هستیم که در منابع دولتی حداکثر تا ۱۲ درصد میتوان استفاده کرد و درراین زمینه باید به سمت مشارکت مردمی و کاهش نرخ سود بانکی هستیم تا منابع مالی به غیر بانک‌ها و در بخش خود اشتغالی هدایت شود.

وی گفت: سهم تعاون در اقتصاد کشور تا پایان برنامه ششم توسعه ۲۵ درصد است که تا الان ۷ درصد محقق شده است.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

نشست فرمانداران و هیات رییسه و نمایندگان اتاق تعاون خراسان رضوی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.