سرپرست میراث فرهنگی ابرکوه:

اختصاص هشت میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در ابرکوه

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه گفت: 14 بنای تاریخی با بیش از هشت میلیارد ریال از محل بودجه ملی و استانی مرمت و بازسازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مجاهد کرباسی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه گفت: 14 بنای تاریخی شامل 12خانه تاریخی، بخشی از بافت تاریخی 162هکتاری و قلعه حسن خان این شهرستان مرمت و بازسازی شده است.

 کرباسی امروز چهار شنبه 10 آبان افزود: برای مرمت و بازسازی این آثار بیش از هشت میلیارد ریال از محل بودجه ملی و استانی هزینه شده است.

وی بابیان اینکه این بناها از مجموع بناهای تاریخی ثبت ملی ، عنوان کرد: امسال نیز با تخصیص بودجه عملیات بهسازی و مرمت مسیرهای گردشگری با هدف ایجاد جذابیت بیشتر در صنعت گردشگری اجرامی شود.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی 162 هکتاری شهر ابرکوه در تاریخ 1/4/95 به شماره 31526 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید، یاد آورشد : تمام اماکن در این بافت شامل خانه های قدیمی ، حسینیه ها، مساجد ، آب انبارها و... ثبت شده است.

وی با اظهار اینکه ابرکوه یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است، ادامه داد: این منطقه به دلیل وجود آثار تاریخی و طبیعی شاخص و منحصر به فرد در دولت یازدهم به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

ابرکوه با داشتن 400 اثر تاریخی، 125 اثر تاریخی ، طبیعی و معنوی آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید که زمینه افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی را در شهرستان فراهم کرده است.

منزلگاه امام رضا(ع)، خانه های قدیمی ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، خانه آقازاده ، کوه گنبد عالی و درخت سرو چهار هزار و 500ساله ابرکوه از مهم ترین جاذبه های تاریخی و طبیعی دیدنی آن است.

مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ ی

عملیات بهسازی  مسیرهای گردشگری درابرکوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.