آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای؛

آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به چهارهزارو ۴۳۰مددجو

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: چهارهزار و۴۳۰ مددجوی لرستانی در شش‌ماهه نخست امسال با حمایت کمیته امداد آموزش‌های فنی وحرفه‌ای را برای ایجاد شغل مناسب فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی نجات آفتابی معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین اولویت کمیته امداد امام خمینی (ره) است، اظهار کرد: ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در حرفه‌ای خاص از اهداف ارائه آموزش‌های فنی به مددجویان تحت حمایت است.

وی اضافه کرد: چهارهزار و۴۳۰ مددجوی لرستانی در شش‌ماهه نخست امسال باحمایت کمیته امداد آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را برای ایجاد شغل مناسب فراگرفتند.

آفتابی افزود: یکی از راهبرد‌های توانمندسازی در کمیته امدادامام خمینی (ره) ایجاد شغل برای مددجویان از طریق برنامه‌های کاریابی و تعامل با کارفرمایان است، ارتباط مستقیم با کارفرما، اجرای طرح‌های خودکفایی اعضای خانوار مددجو، خود اظهاری مددجو، شرکت‌های خدماتی و طرح‌های کارآفرینی از انواع اقدامات و فعالیت‌های اشتغال در طرح‌های کاریابی است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی نخستین اقدام کمیته امداد امام خمینی (ره) و مؤثرترین گام در مسیر توانمندی مددجویان تحت حمایت است، بیان کرد: ۲۰۹۹ نفر از این افراد در بخش مهارت‌آموزی، ۱۸۴۴ نفر در بخشآموزش‌های پایدارسازی و توسعه، ۱۶۷ نفر در آموزش‌های کارآفرینی و ۳۱۹ نفر ازدانش آموزان دبیرستانی در آموزش‌های حرفه‌آموزی دانش آموزان دبیرستانی شرکت کرده‌اند.

آفتابی درباره آموزش‌های فنی برگزارشده برای مددجویان لرستان گفت: مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت، فراهم شدن فضای کسب‌وکار و بهره‌مندی ازتسهیلات خودکفایی کمیته امداد برای راه‌اندازی شغل و ایجاد فرصت شغلی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به خانوار‌های که به دلیل نداشتن سرمایه قدرت ریسک اقتصادی ندارند، یادآور شد: به‌منظور ایجاد اشتغال برای این خانوار‌ها با تعاملی که باکارفرمایان، مؤسسات، شرکت‌ها و صنایع انجام می‌شود، در صورت به‌کارگیری مددجویان در سال نخست ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه کارفرمایان توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/م

 چهارهزارو ۴۳۰مددجو آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای رافراگرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.