به مناسبت یوم الله 13 آبان؛

هاشمی: دلایل سردادن شعار "مرگ بر آمریکا" توطئه‌ها و دشمنی‌های خود آنهاست

عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دلایل سردادن شعار "مرگ بر آمریکا" توطئه‌ها، نیرنگ‌ها و دشمنی‌های خود آمریکا است.

محمد هاشمی عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به ذکر دلایل دشمنی آمریکا با ملت ایران بعد از گذشت حدود 4 دهه از انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: آمریکا قبل از تشکیل نظام جمهوری اسلامی،حاکم اصلی ایران بود.

وی ادامه داد: شاه مخلوع بازیچه دست آمریکا بود، آنان حدود 65 هزار نیروی نظامی و کارشناس در ایران داشتند.

عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی آمریکا بر همه امور کشور مسلط بود، سفیرشان در ایران بر منطقه خاورمیانه حکومت می‌کرد و شاه را به عنوان ژاندارم و حافظ منافع خودشان می‌دانستند.

هاشمی اضافه کرد: آمریکا 51 ایالت داشت در آن زمان بعضی رسانه‌ها می‌نوشتند ایران ایالت 52 آمریکاست که این موضوع وسعت دخالت آمریکا در ایران  را نشان ‌می‌داد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا جایگاهش در ایران را از دست داد

وی تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا جایگاهش در ایران را از دست داد و تلاش‌های فراوانی کردند تا از طریق کودتا نظام اسلامی برخاسته از بطن مردم را سرنگون کنند اما با رهبری امام و حضور مردم در صحنه، موفق نشدند.

عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شرایط قبل از پیروزی انقلاب برای آمریکا مطلوب بود، گفت: ایران دیگر آن کشور وابسته گذشته نیست و شعاری که امام مطرح کردند "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" و یا شعار "مرگ بر آمریکا" دلالیش توطئه‌ها، نیرنگ‌ها و دشمنی‌های خود آمریکا است.

وحدت و انسجام داخلی مهمترین راه مقابله با دشمنی آمریکاست

هاشمی وحدت و انسجام داخلی را مهمترین راه مقابله با دشمنی‌های آمریکا دانست و تصریح کرد:  انقلاب ما متکی به هیچ دولت یا قدرت بیگانه نبود، انقلاب اسلامی متکی به مردم است و با رهبری امام(ره) پیروز شد، همواره امام راحل به مردم و مسئولان سفارش می‌کردند که وحدت داشته باشند.

وی با بیان اینکه عمل به وصیت نامه و توصیه‌های امام(ه) در سایه وحدت و انسجام ملی، بهترین راه مقابله با آمریکاست، افزود: اکنون شرایط کشور با قبل از انقلاب بسیار متفاوت است آن زمان ما خودمان تولید نداشتیم بسیاری از نیازهای ما اعم از علمی، فنی، غذایی و.. از خارج و بخشی از آن هم از آمریکا تامین می‌شدند.

عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بعد از جنگ و در دولت سازندگی تقریبا در همه رشته به مرز خودکفایی رسیدیم  و مصرف کننده محصولات خارجی به آنان معنا نبودیم.

وی 13 آبان را نماد ستیز با استبار جهانی عنوان و خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی باید جناح‌ها از تفرقه پرهیز  و وحدت عملی را دنبال کنند ما  اگر در بستر و مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنیم، حتما پیروز می‌شویم.

انتهای پیام/

13 آبان نماد استکبار ستیزی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار