برگزاری بیش از 1000 برنامه مختلف طی هفته ناجا در استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از برگزاری بیش از هزار برنامه مختلف و متنوع توسط پرسنل نیروی انتظامی طی هفته ناجا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار رضا بنی اسدی فر، رویکرد نیروی انتظامی را عدالت گرایی و خدمت صادقانه و بی منت دانست و از آن به عنوان سکان دار و محور امنیت و آسایش عمومی نام برد.

وی افزود: پلیس همواره زیر ذره‌ بین مردم و مسئولان قرار دارد، از این رو جلوه و نمود اقتدار و صلابت کارکنان در صحنه های مختلف مأموریتی و در اذهان و انظار هموطنان، بستگی به انضباط ظاهری و معنوی، اتحاد جمعی و هماهنگی میان سایر واحدهای اجرایی و عملیاتی دارد.

سردار بنی اسدی فر هفته ناجا را فرصتی برای ایجاد تقریب و همدلی بیشتر میان مردم و نیروی انتظامی خواند و تصریح کرد: بی شک حمایت و پشتیبانی آحاد مختلف مردم از خدمتگزاران خود در این عرصه، عاملی برای رفع موانع و چالش های پیش رو بوده و مسیر را برای داشتن جامعه ای قانونمند و متمدن اسلامی ـ ایرانی هموار می سازد.

 وی یادآور شد: هر فرد در لباس مقدس پلیس و در هر جایگاه خدمتی که هست باید به موجب تعهد و فراگیری آموزش ها به اصل خودباوری و برخورد قاطع و قانونی با هرگونه اخلال و بی نظمی و با درنظر گرفتن سیاست های کلی سازمان و بالتبع نظام حاکم، دست یابد.

سردار بنی اسدی فر با اشاره به برنامه‌های شاخص استان در این هفته، دیدار با اکثریت قریب به اتفاق خانواده شهدا و جانبازان نیروی انتظامی استان کرمان، ترخیص بخشی از موتورسیکلت ها و خودروهای توقیفی در استان، ملاقات حضوری و حضور در بین مردم و پاسخگویی به مطالبات و مشکلات آنها، کاهش انواع جرائم در استان، مانورهای اقتدار یگان های ویژه، ارائه خدمات مشاوره خانواده و حقوقی به عموم مردم به صورت رایگان و بهره‌مندی بیش از هزار نفر از آموزش‌های همگانی پلیس را از مهمترین برنامه های هفته ی ناجا در استان برشمرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: حضور کارکنان در نماز جمعه و دعای ندبه با هدف ارتباط صمیمی با مردم و حفظ رویکرد جامعه محوری پلیس و ارائه گزارش از فعالیت های اجتماعی و فرهنگی ناجا، برگزاری مسابقات کوهپیمایی و پیاده روی خانوادگی با هدف ایجاد نشاط و ارتقای توان انتظامی کارکنان، دیدار با خانواده شهدا با هدف تقویت روحیه ایثار و شهادت و حفظ منزلت اجتماعی خانواده‌های شهدا، ارائه خدمات مضاعف به عموم مردم از سوی پلیس های تخصصی با هدف رسیدگی به حل مشکلات مردم با هدف توسعه امنیت و نظم و آرامش در جامعه، تکریم  مراجعان به اماکن انتظامی، برخورد شایسته با مردم و افزایش رضایتمندی مردم نسبت به پلیس، مانور موتورسیکلت سواران قانونمند با هدف ارائه ارتقاء فرهنگ ترافیک و ارتقاء فرهنگ نظم و انضباط پذیری در راستای افزایش احساس امنیت در بین شهروندان بخشی از برنامه های هفته ی ناجا در استان بوده است‌.

سردار بنی اسدی فر افزود: امسال طی هفته ناجا در استان کرمان قریب به ۷۰۰ تماس با مرکز ۱۹۷ حاصل شده است که این میزان تماس نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۸ درصد افزایش پیام داشته و همچنین بیش از ۶۰ درصد رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس استان را در بر داشته است.

وی برگزاری نمایش اقتدار یگان ویژه با هدف آمادگی پلیس در اجرای مأموریت ها، نشست تعاملی با نمایندگان مجلس با هدف مسئول سازی سازمان مرتبط در ایجاد امنیت و  اشرافیت بر فضای مجازی، نشست و دیدار با قضات، مسئولان قضایی و دستگاه‌های دولتی با هدف همسویی  قضات  با ماموریت های پلیس و رفع موانع موجود، کاهش حوادث و آسیب های اجتماعی، حرکت در مسیر پیشگیرانه و آمادگی کامل در زمان بحران، ارتقای سطح تعامل و همکاری با دستگاه امنیتی، قضایی، انتظامی و اجرایی را از دیگر برنامه های هفته ی ناجا در استان عنوان کرد.

سردار بنی اسدی فر، نشست با معتمدین محله، برنامه های تعاملی با آموزش و پرورش و آموزش همگانی به دانش آموزان و معلمان،  نشست با ائمه جمعه و جماعات  را نیز از دیگر برنامه های انجام گرفته عنوان کرد.

وی هدف از برگزاری هفته ناجا را برنامه‌ریزی در خصوص افزایش مشارکت مردم با پلیس عنوان کرد و افزود: از همه کسانی که در این هفته همراه و همگام ما بودند تشکر و قدردانی می کنم.

14 تا 20 مهرماه هر سال با عنوان هفته ناجا نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ب

برنامه های هفته ی ناجا در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار