رئیسی:

60 درصد از مبتلایان به اختلالات روانپزشکی، افسرده‌اند

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: 23 درصد از مردم ایران دچار نوعی از اختلالات روانپزشکی‌ هستند که از این تعداد‌ 60 درصد‌ افسردگی‌ دارند.

جنیدی اصلاح شود/ ارائه بسته‌های توانمندسازی‌ در راستای‌ پیشگیری از شیوع افسردگی‌ / افسرده‌ بودن‌ 23 درصد‌ از مردم کشور‌ /علیرضا‌ رئیسی‌ معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با بالا رفتن آستانه تحمل‌، مقابله با انواع ناهنجاری‌ها برای افراد‌ راحت می‌شود و آنها  رویکرد‌ بهتری‌ در مواجهه با مسائل مختلف پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: هر چه  روحیه‌ نقدپذیری‌ افراد‌ بالاتر باشد، روحیه‌ مقابله با انواع ناهنجاری‌ها و مسائل مختلف‌ جامعه‌ در آنها قوی‌تر می‌شود و کسانی که نقدپذیر‌ نیستند خیلی سریع از کوره‌ در می‌روند‌ و در دراز‌ مدت دچار مشکلات و آسیب‌های روحی و روانی  می‌شوند.

 رئیسی‌ با بیان اینکه افراد دارای سلامت روحی و روانی‌، قوانین جامعه را بهتر رعایت می‌کنند، افزود: افرادی که دچار اختلالات روانی نیستند قوانین جامعه و همچنین فرهنگ آن را به درستی رعایت می‌کنند و در مواجهه‌ با مسائل مختلف کمتر  دچار اختلالات رفتاری‌ و یا مشکلات روحی و روانی می‌شوند.

 وی عنوان کرد: 23 درصد از مردم ایران نیز دچار نوعی از اختلالات روانپزشکی‌ هستند که از این تعداد‌ 60 درصد‌ به  افسردگی‌ دچارند.

ارتباط شیوع افسردگی با بیکاری و طلاق

 رئیسی‌ با بیان اینکه‌ بیکاری‌ و طلاق‌ افسردگی‌ می‌آورد، تأکید کرد: افراد افسرده، معمولاً گرفتار مشکلات اقتصادی‌، بیکاری‌، طلاق‌ هستند. چنین افرادی‌ معمولاً منزوی‌ می‌شوند که در این میان ساکنان شهرها‌ در مقایسه با روستاییان‌ بیشتر افسردگی دارد.

 وی یادآور شد: برای پیشگیری از شیوع افسردگی بسته‌های توانمندسازی‌ ارائه شده و وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری و غربالگری‌ اقدامات خوبی را انجام داده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار