آیت الله حسینی بوشهری:

دشمن فکر جوانان را نشانه گرفته است

امام جمعه قم با بیان اینکه برخی جوانان کشور به دلیل نبود تربیت لازم دچار آسیب‌های زیادی شده‌اند، گفت: دشمن روح، جان، فکر و اندیشه جوانان ما را نشانه گرفته است.

دشمن فکر جوانان را نشانه گرفته است/ آمار تلفات جاده‌ای بالاستبه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری قبل از ظهر یکشنبه در دیدار مدیران جمعیت هلال احمر استان قم که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان این که در اسلام دو نوع وظیفه داریم وظیفه فردی و وظیفه اجتماعی، اظهار داشت: انسان نمی‌تواند در مسیر زندگی تک رو باشد و ناگزیر است خود را با جامعه، نیاز‌ها و شرایط آن تطبیق دهد.

وی بیان داشت: علاوه بر این نهاد‌هایی نیز ایجاد شده‌اند که یکی از آن نهاد بین‌المللی هلال احمر است که در موارد بحرانی نیاز جامعه را برطرف می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: کسانی که در هلال احمر خدمت می‌کنند علاوه بر ویژگی‌های دینی و انسانی، انگیزه والایی برای ارائه خدمت به هم نوعان خود دارند.

وی با اشاره به ارج گذاری جوانان در اسلام ابراز داشت: در اسلام همواره مسئولیت‌هایی بردوش جوانان گذارده شده است. جوانانی که به دلیل توانایی و خلوص نیت حتی فرمانده لشگر هم بوده‌اند.

برخی جوانان ما دچار آسیب‌های زیادی شده‌اند

آیت الله حسینی بوشهری افزود: برخی جوانان در کشور ما دچار آسیب‌های زیادی شده‌اند که این به دلیل نبود تربیت لازم در محیط خانواده و یا اجتماع بوده است. این جوانان در باتلاق‌هایی گرفتار شده‌اند که امیدی برای نجات ندارند.

وی ادامه داد: این جوانان در دام‌های وحشتناکی گرفتار شده‌اند به گونه‌ای که احساس می‌کنیم سرمایه‌های کشور در حال تلف شدن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از شما جوانان عضو در هلال احمر خواهش می‌کنم همان طور که به سلامت جسم اهمیت می‌دهید در خصوص سلامت روح و روان و فکر و اندیشه این جوانان نیز وارد عرصه و میدان شوید شاید زبان شما مؤثرتر باشد.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت هلال احمر افزود: امروز مشکل جامعه و جوانان ما جان و روح و فکر و اندیشه است که دشمن آن را نشانه گرفته است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: اگر جسم سلامت نباشد، اما فکر و اندیشه سالم باشد مشکلی پیش نمی‌آید، اما جسم سالمی که اندیشه‌اش سالم نیست بسیار وحشتناک است.

باید برای وضعیت تلفات جاده‌ای کاری کرد

وی در ادامه اظهار داشت: خبری شنیدم که تیتر آن سقوط دو هواپیمای غول پیکر در ایران بود. بسیار بهت زده شدم که چه زمانی این اتفاق افتاده است. زمانی که متن خبر را خواندم بررسی کرده بود مجموع کشته شدگان در تصادفات ایران برابر کشته شدگان دو هواپیما است. ما باید برای این کاری کنیم که چرا تا این اندازه تصادفات جاده‌ای ما تلفات دارد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: شما جوانان هلال احمر کسانی را که دچار آسیب فکری شده‌اند را یاری کنید. همچنین آموزش‌های دینی برای مربیان قرار دهید که این برای نسل آینده مؤثر می‌باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.