واقعیت های مهمی که قبل از آمدن نوزادتان باید بدانید

قبل از بچه دار شدن باید خودتان را از لحاظ جسمی و روحی آماده کنید و نسبت به تغییراتی که بعد از بچه دار شدن تجربه می‌کنید، آگاه باشید.

واقعیت های مهمی که قبل از آمدن نوزادتان باید بدانیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آمدن کودک به جمع ۲ نفره شما، در عین حال که با خود شادی های بسیاری به همراه می آورد اما چالش های بسیاری را هم پیش روی شما قرار می دهد که ما در ادامه به این چالش ها و راه حل های مرتفع شدن آن ها اشاره می کنیم.

۱- شیر دادن سخت است ولی غیر ممکن نیست

اگرچه شیر دادن زمان زیادی را از شما می برد و کودک به زمانی برای عادت کردن به این فرایند نیاز دارد ولی شما می توانید از پرستاران شیوه صحیح شیرخوردن کودک را بیاموزید یا قبل از زایمان اطلاعاتتان را از دوستان و آشنایانی که بچه دارند بیشتر کنید.

۲- همه نوزادان خواب طولانی ندارند

شاید خیلی از ما اطلاعاتی که از کتاب ها و تجارب دیگران داریم به ما بگویند که یک نوزاد ۱۲ تا ۱۶ ساعت در روز می‌خوابد.درحالیکه این میزان ۲ تا ۴ است و در کودکان مختلف متفاوت است.

۳- داشتن کودک به معنی بی خوابی های دائمی شما نیست

زمانی که صاحب یک فرزند می شوید سلامت شما مهم ترین مساله است.پس برای اینکه دچار کمبود خواب و بیماری و خستگی های مزمن ناشی از آن نشوید حتما و حتما باید زمانی که کودکتان می خوابد شما هم بخوابید.

۴- سه ماهه ی اول سخت ترین زمان است

سه ماهه ی نخستی که کودک به دنیا می آید به دلیل عادت کردن او با شرایط خارج از رحم مادر و دوران درمان مادر پس از زایمان، سخت ترین دوره ی ممکن است و بهتر است به لحاظ تغذیه ای و روحی به خودتان برسید که مادران سالم و شاد صاحب فرزندانی سالم و شاد می شوند.

۵- به صحبت های افراد غیرمتخصص توجه نکنید

از زمان گریه بچه گرفته تا شیرخوردن او، همه اعم از همسایه و فامیل و .. اظهار نظر می کنند و شما احساس می کنید که توانایی بچه داری را ندارید که دیگران این کار را می کنند.در حالیکه این یک واکنش طبیعی از سوی اطرافیان است و شما بهتر است نظرات خود و پزشکتان را در بچه داری پیاده کنید.

۶- شما نباید همه کارها را خودتان انجام دهید

اگر خانه کثیف یا به هم ریخته است شما وظیفه ندارید با وجود بچه به همه کارها برسید پس بهتر است همسرتان هم بخشی از وظایف خانه را به عهده بگیرد.

۷- کودک مقاوم تر از چیزی است که فکر می کنید

نیازی نیست برای شیر خوردن، خواب و دیگر کارهای فرزندتان انقدر خود را درگیر و نگران کنید.نوزاد شما قوی تر از چیزی است که فکرش را می کنید.

۸- صبور باشید

هر مرحله از زندگی کودک لذت بخش است و نباید برای مثلا راه رفتن و یا حرف زدن فرزندتان عجول باشید ، هر مرحله ای بطور طبیعی اتفاق می افتد و زندگی مثل یک مسابقه دو نیست.

۹- کودک وسایل زیادی نمی خواهد

زمانی که می خواهید اتاق کودکتان را آماده کنید باید بدانید که او همه آن چیزی را که شما می خرید نیاز ندارد و گزینه ی بهتر سرمایه گذاری برای آینده اوست.

۱۰- برنامه ریزی مالی داشته باشید

همه ما می دانیم انتخاب گزینه ی داشتن فرزند هزینه های زیادی را برایمان دارد پس بهتر است برای مخارجمان برنامه ریزی و اولویت بندی داشته باشیم.

۱۱- روابط تان را با همسرتان تقویت کنید

روانشناسان معتقدند، بهترین خاطره ای که کودکان از زمان بچگی شان دارند رفتار صحیح و توام با شادی والدین با یکدیگر است.پس با ورود کودک به خانه، بودن در کنار هم را فراموش نکنید ، برای هم وقت بیشتری اختصاص دهید و از هرگونه مشاجره در مقابل کودک خودداری کنید.

۱۲- از حضور کودکتان لذت ببرید

رشد کودک سریعتر از چیزی است که فکرش را بکنید و باید از هر دوره ای که در آن قرار دارید لذت ببرید، نگرانی ها را کم کرده و از همه مراحل فیلم و عکس تهیه کنید تا بعدا حسرت گذشته را نخورید.

منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/

هر آنچه باید درباره نگهداری نوزاد بدانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار