پیشرفت 28 درصدی فاز اول پروژه قطار شهری اهواز

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز از پیشرفت 28 درصدی فاز اول پروژه قطار شهری این کلانشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهرام شاهین‌زاده، مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز در حاشیه بازدید از پروژه قطار شهری این کلانشهر که امروز (یکشنبه 14 آبان‌ماه) به همراه شهردار اهواز، همایون یوسفی، نماینده اهواز در مجلس و جمعی از اعضای شورای شهر انجام شد، گفت: خوشبختانه کارگاه پروژه قطار شهری اهواز در حال حاضر فعال است و روند پیشرفت فیزیکی پروژه نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.

وی با اشاره به بهبود روند پیشرفت فیزیکی پروژه قطار شهری اهواز بیان داشت: در حال حاضر پیشرفت فاز اول این پروژه حدود 28 درصد است.

شاهین زاده تصریح کرد: همچنین عملیات ریل‌گذاری مجددا فعال شده و در 2 نقطه عملیات ریل‌گذاری در حال انجام است. همچنین دستگاه حفاری تونل ظرف یک ماه و نیم تا 2 ماه آینده مجددا در این پروژه راه‌اندازی خواهد شد و حفاری تونل ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز در ادامه افزود: در این زمینه قرارداد 2 ایستگاه منعقد و به پیمانکار تحویل داده شده است. اکیپ آب‌بند نیز فعال است و قطعات و لوازم جدیدی نیز در حال ورود است. بدین ترتیب پیشرفت فیزیکی پروژه، بهتر از چیزی که اکنون وجود دارد نیز خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در حال حاضر در بخش سیویل فاز اول پروژه قطار شهری اهواز حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی و در مجموع بخش سیویل کل پروژه حدود 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین پیشرفت فیزیکی کل پروژه مترو اهواز زیر 30 درصد و حدود 28 درصد است.

شهرام شاهین زاده در خصوص آخرین وضعیت نقد شدن اوراق مشارکت برای تکمیل فاز اول پروژه قطار شهری اهواز اذعان کرد: یکبار مجوز اوراق مشارکت را از شورای شهر اخذ کردیم که بحث زمان انتشار این اوراق منقضی شد. و نیاز به تمدید دارد. در حال حاضر با همکاری نمایندگان محترم استان و استاندار و پیگیری‌های آقای کتانباف به دنبال اخذ مجوز مجدد انتشار این اوراق مشارکت هستیم تا وضعیت مالی وا عتباری پروژه بهبود یابد.

وی درباره زمان بهره‌برداری از فاز اول پروژه مترو گفت: فاز اول این پروژه براساس تعریف ما با آنچه که آقای کتانباف از بدو ورود خود به شهرداری تعریف کردند، 2 موقعیت فیزیکی متفاوت دارند. ما در تعریف خود فازبندی فیزیکی را بر اساس مشخصات پروژه عنوان کردیم.

شاهین‌زاده بیان داشت: بحث ما در فاز اول این پروژه تا ایستگاه قبل از مصلای اهواز بود که می‌توان آن را تا پایان سال و یا شاید در ابتدای سال آینده به بهره‌برداری رساند اما آقای کتانباف بر این نکته بحث و اصرار دارد که جایی که جذب مسافر وجود دارد و می‌توان آن را به بهره‌برداری واقعی رساند و خدمات‌رسانی واقعی انجام داد، حداقل تا ایستگاه خیابان نادری است.

وی اظهار کرد: بنابراین به علت جابجایی لجستیک ایستگاه مصلا، بهره‌برداری فاز اول پروژه اگر تا ایستگاه نادری تعریف شود، زمان بیش تری می‌برد. البته باید بررسی‌های نهایی در این زمینه انجام شود. بر اساس روند پیشرفت فیزیکی کار پیمانکار، قطعار روزشماری از زمان نهایی بهره‌بردای فاز نهایی این پروژه را تهیه و به شهروندان ارائه خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز با اشاره به تامین واگن‌های پروژه قطار شهری اهواز گفت: دولت واگن را خریداری می‌کند و به طور کلی برای تمامی کلانشهرهای کشور واگن خریداری می‌کند که شامل حال اهواز هم می‌شود که اکنون دو هزار واگن را به مناقصه گذاشته است.

انتهای پیام/گ

فاز اول پروژه قطار شهری اهواز  28 درصد پیشرفت کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.