ناتو سربازان خود در افغانستان را افزایش می دهد

کشورهای عضو ناتو می خواهند در سال آینده میلادی، چند هزار سرباز بیشتر به افغانستان بفرستند.

ناتو سربازان خود در افغانستان را افزایش می دهدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کشورهای عضو ناتو می خواهند در سال آینده میلادی، چند هزار سرباز بیشتر به افغانستان بفرستند.

به گفته خبرگزاری آلمانی "دی. پی. ای"، طی هفته های گذشته، اعضای بیشتر ناتو اعلام آمادگی کرده اند که همکاری خود را افزایش می دهند.

کشورهای عضو ناتو می خواهند شمار سربازان خود در افغانستان را به حداقل ۱۵۸۰۰ تن افزایش دهند. پیش از این حدود ۱۲۴۰۰ سرباز این نیرو در افغانستان برای آموزش و مشورت دهی نیروهای امنیتی این کشور در نظر گرفته شده بود.

موضوع افزایش نیروها در نشست وزیران دفاع ناتو که روز چهارشنبه و پنجشنبه در بروکسل برگزار می شود، مورد بحث قرار می گیرد.

این که آلمان در افزایش نیروهای ناتو سهم می گیرد یا خیر، هنوز مشخص نیست؛ به ویژه این که بعد از انتخابات سراسری هنوز دولت جدید در این کشور شکل نگرفته است. وزارت دفاع آلمان اخیرا این موضوع را تایید کرده، اما گفته است که هنوز مشغول بررسی مسئله افزایش تیم آموزشی اردو در افغانستان است.

با این حال، حکومت آلمان اخیرا توافق کرده است تا شمار سربازان خود را در ماموریت موسوم به "حمایت قاطع" به ۹۸۰ تن افزایش دهد. پیش از انتخابات سراسری مدام گفته می شد که آلمان پس از ایالات متحده و ایتالیا بیشترین سرباز را در افغانستان دارد.

طرح تقویت نیروها چندین ماه است که زیر بررسی کشورهای عضو ناتو بود اما این کشورها تمایلی به آن نشان نداده بودند. تغییرات هنگامی به وجود آمد که در ماه آگست، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که می خواهد حضور نیروهای کشورش را در افغانستان تقویت کند. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار