کشیده شدن پای بوریس جانسون به پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا!

به نظر می‌رسد در پرونده تحقیقات اف‌بی‌آی درباره دخالت در انتخابات، نام وزیر خارجه انگلیس هم در فهرست افرادی که با مقامات روس در ارتباط بوده‌اند، قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از دیلی میل، به نظر می رسد نام «بوریس جانسون»، وزیر امور خارجه انگلیس و دو مقام ارشد سابق دیگر این کشور در پرونده تحقیقات اف بی آی در خصوص ارتباط روسیه و تیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به چشم می خورد.

سازمان اف بی آی اعلام کرده است که «جورج پاپادوپولوس»، مشاور اقتصادی دونالد ترامپ و «جوزف میفسود»، مشاور اقتصادی فدراسیون مالت در پرونده تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نقشی مهم دارند.

روزنامه «آبزرور» امروز مطلبی را منتشر کرد که در آن از وجود ارتباط میان «بوریس جانسون» و آلوک شارما و توبیاس الوود، کارکنان سابق در وزارت خارجه انگلیس خبر می داد.

آلوک شارما اعلام کرده بود که با جوزف میفسود چندین بار ملاقات داشته است که در یکی از این ملاقات‌ها قرار بود بوریس جانسون هم حضور داشته باشد.

یکی از ایمیل هایی که میفسود برای همکارش ارسال کرده است، نشان می دهد که وی در انتظار دیدار با بوریس جانسون است. گزارش‌ها حاکی از آن است که پاپادوپولوس هم با توبیاس الوود در مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر 2016 در دوره رقابت‌های انتخاباتی آمریکا ملاقات داشته است.

این در حالیست که یکی از منابع وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد: بوریس جانسون با آگاهی قصد ملاقات با این شخص را نداشته است و حتی نام این شخص را هم نشنیده بود.

روسیه تاکنون چندین بار هر گونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را تکذیب کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرد گمان نمی کند روسیه در این انتخابات مداخله کرده باشد و اگر این اتفاق افتاده، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا باید جلوی آن را می گرفته است.


انتهای پیام/

نام بوریس جانسون در میان افراد مرتبط با دخالت روسیه در انتخابات آمریکا!

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار